دریادار سیاری:

توان دفاعی نیروی دریایی در سطح بالایی قرار دارد/ برنامه‌های خاص نداجا برای عبور از مدار 10 درجه

فرمانده نیروی دریایی ارتش، توان دفاعی این نیرو را بسیار خوب دانست و گفت: در حال حاضر در مسائل آموزشی، تربیتی، تجهیزات، تاکتیک‌ها و تأسیسات در سطح بالایی قرار داریم که دسترسی به این سطح در داخل نیروها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" در حاشیه چهارمین همایش تجلیل از سرباز جوان در جمع خبرنگاران گفت: نقش جوانان کشور در نیروهای دفاعی و امنیتی، بسیار بالاست. جوانان باعث می‌شوند که قسمت زیادی از بدنه ارتش تشکیل شده و توانمندی خاصی را به ارتش می‌بخشند.
 
وی ادامه داد: جوانان از نظر علم و دانش در سطح بالایی هستند و در ارتش به نحو مطلوب از این توانایی‌ها استفاده می‌شود، به لحاظ این که تجهیزات ارتش باید به روز باشند جوانان متخصص و با علم و دانش از حیث تعمیر، نگه‌داری و ساخت تجهیزات به ارتش کمک کنند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این که جوانان باعث می‌شوند بدنه ارتش جوان بماند، تصریح کرد: جوان بودن بدنه ارتش باعث تحرک و پرانرژی بودن ارتش می‌شود و این مسئله از ویژگی‌های خاص ارتش است، زیرا جوانی و شادابی را به ارمغان می‌آورد.
 
دریادار سیاری اظهار داشت: اگر در سال روزی را به عنوان تجلیل از سربازان جوان اختصاص دهیم کار زیادی انجام نداده‌ایم، زیرا باید بیش از این از آن‌ها تجلیل شود. ارتقای کیفیت نیروهای انسانی در ارتش بسیار مؤثر است و جوانان امانت‌هایی هستند که در ارتش خدمت می‌کنند.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: در طول سال سربازان زیادی وارد ارتش می‌شوند که پس از طی دوره خدمت از ارتش خارج می‌شوند همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید طوری با آن‌ها رفتار کرد که به ارتش خوش‌بین باشند، از تخصص آن‌ها بهره گرفته از علمشان استفاده کرده و صحیح و سالم به خانواده برگردانده شوند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: از ملت قدردانی می‌کنیم که حامی ارتشی است که قسمت عمده آن را جوانان و فرزندان ملت تشکیل می‌دهند و امیدواریم بتوانیم امانت‌دار خوبی باشیم.
 
دریادار سیاری هم چنین درباره توان دفاعی نیروی دریایی ارتش بیان کرد: توان دفاعی نیروی دریایی بسیار خوب و در سطح بالایی است که مهم‌ترین محور کار آن نیروی انسانی است. ما در تلاشیم که تجهیزات مناسب برای بالا بردن توان دفاعی داشته باشیم، زیرا تجهیزات مناسب تکیه‌گاه‌هایی هستند که باید به‌روز و متناسب با تهدید در عرصه وجود داشته باشند؛ به همین لحاظ ما از جوانان استفاده کرده‌ایم و نیروی خوبی هم داریم و در حال حاضر در مسائل آموزشی، تربیتی، تجهیزات، تاکتیک‌ها و تأسیسات در سطح بالایی قرار داریم که دسترسی به این سطح در داخل نیروها انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های ناوگروه ارتش تصریح کرد: امروز ناوگروه ۲۵ نیروی دریایی ارتش مشغول به فعالیت است؛ این ناوگروه از تاریخ چهاردهم  فروردین ماه امسال به دریا عزیمت کرده که امروز صبح در ورودی تنگه باب‌المندب در حال گشت دریایی برای تأمین امنیت منطقه و هم‌چنین تأمین امنیت کشتی‌های تجاری از دستبرد دزدان دریایی است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص عرصه فعالیت ناوگروه این نیرو گفت: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش تا مدار ۱۰ درجه یعنی جنوب هندوستان و خلیج عدن عرصه فعالیت داشته و این مناطق مسیر همیشگی ناوگروه‌های ارتش است، اما در بعضی موارد به ما مجوز می‌دهند که به مناطق دیگر مانند شرق و غرب نیز حرکت کنیم. البته برای ناوگروه‌هایی که قرار است از مدار ۱۰ درجه خارج شوند برنامه‌های خاصی داریم.
 
دریادار سیاری در پایان درباره تأثیر رفت و آمد نیروهای دریایی به کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: ناوگروه‌ها علاوه بر تأمین امنیت منطقه با عزیمت به مناطق مختلف از توانمندی‌های یکدیگر نیز استفاده می‌کنند و طبق فرموده مقام معظم رهبری، دریانوردی نوعی انتقال فرهنگ است. به عنوان مثال در سال جاری شاهد بودیم که ناوشکن روسیه در بندرعباس، چهار روز پهلو گرفت و در این مدت میهمان نیروی دریایی ایران بود و از جمله فعالیت‌هایی که در مدت حضور این ناوگروه انجام شد بازدید از تجهیزات، مسابقات ورزشی و... بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار