معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر از سه معدن مواد معدنی غیر فلزی در استان بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ابراهیم آقازاده تصریح کرد: این معادن شامل عقیق پیرجواد، سیلیس سردابه و پرلیت عرصه دو گاه است.

وی با تاکید به برخورداری استان اردبیل از معادن غنی غیر فلزی، اضافه کرد: مطالعات نشان می دهد اردبیل برخوردار از معادنی نظیر سنگهای تزئینی، فلدسپات، کائولن، بنتونیت، نفلین سینیت، کربنات کلسیم، گوگرد و دیاتومیت است.

آقازاده اضافه کرد: بهره برداری از این معادن می تواند زمینه توسعه صادراتی استان را فراهم کرده و بخش قابل توجهی از نیاز داخلی را نیز تامین کند.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان احداث صنایع معدنی متناسب با توانمندی های استان را از جمله ضروریات توسعه این استان برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر متناسب با امکانات طبیعی موجود احداث صنایع پودر مکانیزه و پودر سنگ می تواند صورت گیرد.

آقازاده اضافه کرد: علاوه بر این صنعت دانه بندی و نمره بندی سنگ، سنگبری، فروسیلیس، فرآوری پرلیت، کاربرد ضایعات سنگ، تراش سنگهای قیمتی و تولید پشم سنگ از دیگر صنایع بالقوه در استان است.

وی تاکید کرد: تعامل و همفکری با مراکز علمی از جمله دانشگاهها می تواند فعالیتهای اکتشاف و بهره برداری از منابع معدنی استان را همگام با آخرین یافته های علمی کند./س

برچسب ها: اردبیل ، معادن ، غیر ، فلزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.