مجري طرح شبنم (شبکه بازرسي و نظارت مردمي) با اشاره به ماهيت طرح كه به منظور كنترل واردات اجرا شده است ، تصريح كرد: كالاهاي مشمول اين طرح عمدتا توليد مشابه داخلي دارد و به كاهش قاچاق كالاهاي وارداتي کمک کرده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌محمود اعلايي در مصاحبه با راديو اقتصادي گفت: مهلت نصب برچسب شبنم بر روي کالاهايي که بيش از اين وارد شده در 29 استان ،15 ارديبهشت است و پس از آن در 29 استان به عنوان کالاي قاچاق يا مظنون به قاچاق محسوب خواهد شد.

اعلايي با بيان اينکه کالاهاي وارداتي در گمرک ، برچسب شبنم را تهيه و نصب مي کنند ، گفت : از اول بهمن پارسال براي کالاهايي که در بازار وجود داشته است مهلت تعيين کرديم تا 15 ارديبهشت اين برچسب ها را تهيه و نصب کنند.

وي افزود: در استان البرز هم تا 20 ارديبهشت اين فرصت  ادامه دارد و در استان تهران عرضه کنندگان تا 31 ارديبهشت مهلت دارند ، اين برچسب ها را تهيه و نصب کنند ؛ در غير اين صورت به عنوان کالاي قاچاق برخورد خواهد شد.

اعلايي تصريح کرد: بازرسان شوراي اصناف و ديگر نهادهاي نظارتي بر اين کار نظارت دارند و از شهروندان نيز انتظار داريم براي اطمينان از سلامت و بهداشت و مشخصات کالاهاي سالم به اين موضوع توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سامانه 124 اطلاع دهند تا به سرعت رسيدگي شود.

وي گفت: در دور جديد افزايش محدوده اجراي طرح شبنم ؛ همه لوازم خانگي ، لوازم صوتي و تصويري، رايانه و قطعات آن، انواع اقلام آرايشي و بهداشتي، انواع خوراکي ها و نوشيدني ها، مکمل هاي غذايي، لوازم و شيرآلات ساختماني، يراق آلات، اسباب بازي ها، لوازم ورزشي، مشمول اجراي طرح شبنم شده است./عب


برچسب ها: شبنم ، کالا ، اصالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار