رئيس ستاد انتخابات شوراي شهر جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: نهاد رياست جمهوري به عنوان قوه برگزارکننده انتخابات حق در انتخابات شوراهاي شهر و رياست جمهوري را ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "اسدالله بادامچيان" رئيس ستاد انتخابات شوراي شهر جبهه پيروان خط امام و رهبري در نشست خبري که صبح امروز برگزار شد، با بيان اينکه اهميت شوراهاي شهر و روستا در کشور ما به دليل اين که يک رقابت درون مردمي جايگاه ويژه‌اي دارد گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري تقريبا از سال گذشته برنامه‌هاي خود را به صورت منسجم براي انتخابات شوراي شهر آغاز کرده است.
 
وي افزود: ما درصدد بوديم تا با بررسي اين شرايط مطلوب گزينه‌هاي داراي صلاحيت را براي انتخابات شوراي شهر معرفي کنيم لذا در ابتدا يک ليست 200 نفر را بررسي و 180 نفر از آن‌ها را انتخاب کرديم و در مرحله دوم از ميان اين 180 نفر 108 نفر و در نهايت از بين آن‌ها 31 نفر  را براي انتخابات شوراي شهر با نظر جمعي انتخاب کرديم.  
 
بادامچيان با اشاره به اينکه ليست 31 نفره جبهه پيروان تکميل شده است، اظهار داشت: در اين ليست از همه گروه‌هاي تخصصي براي شوراهاي شهر و روستا دعوت شده است به طوري که ما شاهديم چهره‌هايي چون عباس شيباني تا مهدي جولايي در اين ليست حضور دارند.
 
رئيس ستاد انتخابات شوراهاي جبهه پيروان تصريح کرد: در ليست ارائه شده از سوي جبهه 6 خانم حضور دارند که از جامعه صنفي وکلا، معلمين، عضو جامعه زينب و فاطميون هستند.
 
بادامچيان با بيان اينکه در انتخابات شوراي شهر تهران 1900 نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: اميدواريم انتخابات شوراها با حضور و مشارکت حداکثري مردم به يک انتخابات موفق تبديل شود.
 
بادامچيان درباره عدم حضور اعضاي فعلي شوراي شهر تهران در ليست جبهه پيروان گفت: مذاکراتي را با افرادي چون مهدي چمران، جبهه پيروان و جمعيت ايثارگرارن داشته‌ايم لذا انشالله ممکن است به تفاهماتي در اين زمينه دست پيدا کنيم.  
 
وي افزود: امکان تغييرات در ليست فعلي شوراي جبهه پيروان وجود دارد و به طور حتم ما تا دو هفته آينده ليست قطعي را معرفي خواهيم کرد.  
 
رئيس ستاد انتخابات شوراي شهر جبهه پيروان با بيان اينکه اين تشکل با احزاب فاقد مجوز هيچ گونه رايزني را پيرامون انتخابات نخواهد داشت، گفت: اميدواريم مجموعه اصولگرايان بتوانند در انتخابات شوراي شهر با ارائه يک ليست واحد و منسجم وارد عمل شوند.  
 
بادامچيان درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراي شهر گفت: در حال حاضر  اين طيف سياسي هيچ گونه فهرستي را براي انتخابات شوراي شهر ارائه نداده است، لذا معلوم نيست که اين طيف به صورت واحد در انتخابات وارد عمل شود اما نکته‌اي که حائز اهميت است که اين است که تفکر اصلاح طلبين با اصولگرايي منطبق نيست و ما نمي‌توانيم با آن‌ها در انتخابات شوراها ليست واحدي را ارائه دهيم.  
 
رئيس ستاد انتخابات شوراي شهر جبهه پيروان در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره حضور برخي چهره‌هاي هنرمند و دولتي در انتخابات شوراي شهر به نمايندگي از نهاد رياست جمهوري گفت: قوه مجريه حق دخالت در امور انتخابات شوراها و رياست جمهوري را ندارد و اگر بخواهد نامزدهايي را در انتخابات داشته باشد خلاف قانون اساسي است و اين موضوع سواستفاده از امکانات دولتي است.
 
وي افزود: از نظر حضور ورزشکاران در ليست جبهه پيروان خط امام و رهبري حسن غفوري فر به عنوان نماينده اين قشر در انتخابات حضور دارد.وي سابقه بالايي را در انجام امور ورزشي در کشور داشته است و موفقيت‌هاي بسياري را در اين زمينه در کارنامه کاري خود ثبت کرده است.  
 
بادامچيان خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر قدرت برتر منطقه است لذا انتظار مي‌رود کسي که بر صندلي رياست جمهوري تکيه مي‌کند در چارچوب ولايت حرکت کند و مشکلات و مطالبات مردم را به صورت واقعي محقق نمايد.  
 
رئيس ستاد انتخابات شوراي شهر جبهه پيروان درباره اظهارات اخير آيت‌الله هاشمي مبني براينکه من نمي‌گويم وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري نمي‌شوم، اظهار داشت: براين باورم که هاشمي رفسنجاني در انتخابات حضور نخواهد داشت و اگر هم بيايد بايد ديد که چگونه وارد اين عرصه مي‌شود.  
 
وي افزود: در شرايط فعلي نمي‌شود روي حضور هاشمي درباره حضور هاشمي در انتخابات رياست جمهوري صحبت کرد و اين موضوع تنها يک گمانه‌زني است.  
 
بادامچيان در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اين که حزب موتلفه يک چهره مستقل در انتخابات رياست جمهوري را معرفي خواهد کرد، اظهار داشت: ما با معرفي يحيي آل اسحاق به عنوان گزينه مورد نظر خود در جمع اصولگرايان وارد عمل شده‌ايم و مي‌توان به صراحت گفت آل اسحاق به دليل سابقه خوبي که در زمينه اقتصادي دارد مي‌تواند در تحقق مطالبات عامه مردم نقش مثمرثمري را ايفا کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، جبهه ، پیروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار