دبیر شورای مرکزی زکات کشور گفت : 141 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسین نبی لو در همایش منطقه ای ستاد احیاء زکات در سبزوار، افزود : زکات جمع آوری شده بنا به نظر مردم هر منطقه در همان جا هزینه می شود که اولویت با فقرا می باشد.

وی به فرهنگ سازی در پرداخت زکات تاکید کرد و گفت : اگر سالی 50 همایش ملی و منطقه ای هم در این خصوص در کشور داشته باشیم، کم است .

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات به عنوان یک واجب شرعی اظهار کرد : هر کسی در حیطه مسوولیت خود بایستی در این امر بکوشد.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور افزود : زکات یک واجب الهی است که اگر این امر الهی در جامعه اجرایی شود هیچ فقیری در جامعه اسلامی وجود ندارد.

نبی لو همچنین با اشاره به نقش روحانیت در جامعه اظهار کرد : هر کجا مردم به روحانیت وصل شدند نجات پیدا کردند .

رییس شورای زکات استان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت : همه افراد و سازمان ها می توانند در حیطه وظایف و کار خود در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای پرداخت زکات اقدام کنند.

حجت الاسلام محمد حسین میدانی با اشاره به تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی در سال 90 گفت : زکات به عنوان یک واجب الهی محسوب می شود که در دین و اعتقادات اسلامی همطراز با نماز به آن پرداخته شده است.

وی به رتبه سوم استان خراسان رضوی در کشور برای پرداخت زکات اشاره کرد و افزود : سال گذشته در این استان حدود هشت میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.

رییس شورای زکات استان خراسان رضوی ادامه داد : از این مبلغ بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان آن زکات فقرا بود که در بحث های تهیه جهیزیه، امور فرهنگی، درمان و ... هزینه شد.

حجت الاسلام میدانی با اشاره به برنامه های این شورا در سال جاری گفت : تلاشمان بر این است که در سال جاری در خصوص ترغیب و تشویق زکات دهندگان برنامه ریزی های خوبی انجام شده و زکات جمع آوری شده چه واجب و چه مستحبی در همان محل جمع آوری شده توزیع و نیروهای اجرایی زکات بیشتر شود/س 

 

برچسب ها: جمع ، آوری ، زکات ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.