"اوژن رابینسون" سرمقاله نویس روزنامه "واشنگتن پست" در مقاله جدید خود تحت عنوان "در سوریه انفعال آمریکا می تواند بهتر از مداخله باشد" مداخله نظامی احتمالي آمریکا در سوریه را فاجعه عنوان کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، نویسنده به دولت اوباما توصیه می کند که در مورد سوریه دست به حماقتی مشابه دولتهای قبلی آمریکا که در مورد عراق و افغانستان مرتکب شدند نزند و در این باره می افزاید "اوباما بایستی در مقابل فشارهایی که به منظور مداخله نظامی آمریکا در سوریه وارد می شود مقاومت کند. عدم مداخله نیروهای آمریکایی در سوریه بهتر است چرا که مداخله نظامی می تواند وضع را بدتر کند." 

نویسنده با اذعان به متفاوت بودن شرایط سوریه با کشوری چون "لیبی" و اعتراف به غیر ممکن بودن تجاوز نظامی آمریکا علیه سوریه می افزاید "تپه ها، دهکده ها و اماکن باستانی سوریه زیاد هستند. سوریه برخلاف لیبی دارای صحراهای زیادی نیست و همین مسئله دست نیروی هوایی آمریکا برای اقدام نظامی علیه آن کشور را می بندد. سوریه در قلب جهان عرب واقع شده است. ارتش مستحکمی و حکومت قدرتمندی دارد که از حمایت قدرت های جهانی و منطقه ای از جمله روسیه و جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و اقلیت های قومی، فرقه ای و مذهبی سوریه نیز از هوادارانش هستند. شاید تروریست های سوری توانسته باشند آسیب هایی را بر آن کشور وارد سازند اما اسد از سقوط فاصله زیادی دارد و نمی توان او را براحتی شکست داد." 

نویسنده با اذعان به ماهیت تروریستی معارضان سوری می افزاید "آمریکایی ها تاکید دارند که اسد بایستی از قدرت کناره گیری نماید اما آنان به ماهیت تروریست های سوری توجهی ندارند. آنان عناصر تندرو و آموزش دیده ای هستند که با القاعده نیز در ارتباط هستند. احمقانه است اگر بخواهیم آن ها را مسلح کنیم و به آنان آموزش نظامی دهیم." 

نویسنده در پایان به اذعان به اینکه شورای امنیت تحت تسلط کشورهای غربی نمی تواند مجوز لشکرکشی نظامی علیه سوریه را صادر نماید می افزاید "شورای امنیت نمی تواند در این زمینه اقدام قابل توجهی انجام دهد چرا که با وتوی دولت روسیه مواجه خواهد شد." 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار