تأثير سيگار بر روي قلب به عنوان عاملي براي بروز بيماري‌هاي قلبي اثبات شده است و مهم‌ترين و شايع‌ترين بيماري قلبي همان تنگي عروق قلب است كه سبب سكته قلبي مي‌شود و در نهايت به مرگ ناگهاني منجر مي‌شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر محمدرضا ميرلوحي، متخصص قلب و عروق ، با بیان این که فرد سيگاري مي‌تواند از نظر احتمال بيماري نجات يابد، گفت: بسياري از افراد سيگاري هستند كه هنوز قلبشان گرفتار نشده و اگر مصرف سيگار را قطع كنند مثل يك فرد عادي خواهند شد، به شرط اين‌كه به طور كامل سيگار را قطع كنند و يكي دو سال از زمان ترك آنها بگذرد.

وی افزود: همچنين افرادي كه سابقه بيش از 10 سال مصرف سيگار دارند و حداقل روزي 10 سيگار مي‌كشند، احتمال بيماري قلبي در آنها خيلي بيشتر است. حتي اگر بدون علائم بارز هم باشند، احتمال اين‌كه بيماري قلبي داشته باشند وجود دارد.

دکتر میرلوحی تصریح کرد: يك فرد سيگاري بعد از 10 سال بايد حتماً توسط متخصص قلب معاينه شود و اگر نياز به اقدامات تشخيصي مثل اكو داشته باشد،‌ به انجام آن اقدام كند، تا اگر بيماري قلبي دارد قبل از بروز مشكل جدي، تشخيص و درمان شود.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: كساني كه در كنار افراد سيگاري هستند نيز از عوارض سيگار تأثيرپذير خواهند بود؛ بر اين اساس اعضاي درجه يك فرد سيگاري در معرض بيماري قلبي هستند. /ح
برچسب ها: سیگار ، مرگ ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار