مشهد/در همایش روز کارگر در مشهد مطرح شد؛

حق مسکن کارگران 10 هزار تومان؛ اجاره یک واحد دو خوابه 400 هزار تومان!

روز کار و کارگر بهانه ای است تا دوباره نقش مهم و تاثیرگذار کارگران در جامعه مورد بحث قرار گرفته و از این رهگذر درد و دل های این قشر زحمت کش و پویای جامعه نیز شنیده شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، امسال هم اعضای خانه کارگر به همبن مناسبت گرد هم جمع شدند تا از کار و کارگر و مشکلات زندگی آن ها صحبت کنند تا شاید چاره ای برای حل گوشه ای از  مشکلات آن ها باشد.

کاهش 30 درصدی حقوق کارگران/ سبد مزد با هزینه برابر نیست

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی در این همایش با اشاره به برخی از مشکلات بخش کارگری گفت: در حال حاضر با توجه به تورم موجود در اقتصاد، نه تنها دستمزد کارگران افزایش نیافته بلکه به نوعی با کاهش 30 درصدی حقوق این قشر هم مواجهیم.

حسین رسولی، کار را عبادت و کارگری را افتخار برای کشور دانست و بیان داشت: با این حال هنوز کارگران به لحاظ دریافت حق و حقوقشان مغفول مانده و به خیلی از مطالبات خود نرسیده اند.

وی با بیان این که بسیاری از حرکت های مفید و موثر در این حوزه از استان خراسان رضوی برخواسته است، ابراز داشت: در حال حاضر کمبود اشتغال به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات کشور محسوب می شود که در بخش های مختلف مانند بخش های امنیتی و خانوادگی تاثیرات منفی را برجای می گذارد.

 

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی با تاکید بر این که مشکل قانون کار در اجرای آن است، یادآور شد: در حال حاضر حداقل حقوق باید به گونه ای باشد که میزان مزد با سبد هزینه ای برابر باشد.

 

وی با اشاره به نرخ تورم بیش از 40 درصدی در اقتصاد گفت: اگر قانون کار به درستی اجرا شود دیگر قرارداد موقت نخواهیم داشت و شاهد حضور دلالان در این زمینه نخواهیم بود.

 

رسولی به وجود 3 ارز مرجع، ترجیحی و آزاد در اقتصاد کشور ابرازتاسف کرد: عدم ثبات مدیریت در این دولت مشکلات زیادی را برای مجموعه کارگری به وجود آورد.

 

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی نیز در این همایش با گلایه از واردات بیرویه کالا از خارج کشور عنوان کرد: کارگران، پرچم دار اقتصاد مقاومتی هستند و در جنگ اقتصادی با دشمن فقط این قشر می توانند با دشمنان مقابله کنند.

 

پورموسی تاکید کرد: برخی از قرارداردهای موقت در عرصه کارگری غیر قانونی است و باید فضایی ایجاد شود تا کارگران جامعه احساس امنیت شغلی داشته باشند.

 

معاون خانه کارگر خراسان رضوی و عضو هئیت مدیره کانون بازنشستگان مشهد نیز در این همایش ضمن قرائت بیانیه این مراسم اعلام کرد: هم اکنون بیش از 65 درصد بازنشستگان زیر خط فقر به سر می برند که این قضیه شرایط سختی را برای زندگی برای آن ها به وجود آورده است.

 

اسماعیل میرزایی گفت: همچنین باید تبعیضی که بین نیروهای لشکری و کشوری با کارگران وجود دارد برداشته شود.

 


برچسب ها: حق ، مسکن ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.