رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان خوزستان از بارش باران در خوزستان و تگرگ در مناطق شمالی و شرقی استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، بهرام جنتی اظهار کرد: بررسی خروجی آخرین  نقشه های پیش یابی عددی نشان دهنده شرایط ناپایدار بر روی استان تا آخر هفته است.

وی افزود: با تقویت خط ناپایدار در لایه میانی جو و هماهنگی آن با سامانه ناپایدار کم فشار در سطح زمین انتظار می رود از عصر سه شنبه لغایت آخر هفته شاهد رگبار پراکنده و رعد و برق و احتمال تگرگ در بعضی نقاط استان بخصوص نواحی شمالی و شرقی استان باشیم.

جنتی گفت: با تقویت زبانه کم فشار همانگونه که انتظار می رفت با افزایش ابر در استان مواجه هستیم که طی ساعات آینده با بارش های خفیف و پراکنده نیز مواجه خواهیم شد.

وی اظهار کرد:  براین اساس با توجه به فصل برداشت محصول توصیه می شود نسبت به انتقال و ایجاد محافظ برای محصولات برداشت شده، اقدام و همچنین از نگهداری  و چرای دامها در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خوزستان مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی را قسمتی تا نیمه ابری بعضا ابری همراه با بارش های پراکنده توام با وزش باد قابل ملاحظه واحتمال رعدوبرق پیش بینی کرد.

وی گفت: مناطق مرکزی و غربی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش های خفیف و پراکنده توام با وزش باد قابل ملاحظه پیش بینی می شود.

جنتی همچنین با بیان اینکه مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی نیمه ابری تا ابری همراه با بارش های پراکنده توام با وزش باد قابل ملاحظه واحتمال رعدوبرق پیش بینی می شود، افزود: مناطق ساحلی و جنوبی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش های خفیف و پراکنده توام با وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود./س
 

برچسب ها: خوزستان ، بارانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.