باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با دفاع از همجنس بازي در ميان ورزشکاران گفت از اينکه مي بيند يک ورزشکار همجنس بازي خود را افشا مي کند به خود مي بالد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما که بعد از پايان نشست خبري خود، بار ديگر به جايگاه بازگشته بود، در واکنش به اظهارات "جيسون کالينز" ورزشکار بستکبال حرفه اي آمريکا که به عنوان اولين ورزشکار بزرگ آمريکا، خود را همجنس باز معرفي کرده بود گفت: من به وي گفتم که براي من جاي افتخار دارد؛ مي دانيد، يکي از عمده ترين معيارهاي پيشرفت که ما در اين کشور داشتيم اين است که جوامع همجنس باز از مشروعيت کامل برخوردار باشند، نه اينکه فقط حضور آنان تحمل شود بلکه حقوق برابري داشته باشند. آنان بخشي از خانواده آمريکا هستند.


وي ادامه داد: همچنين، بسيار مهم است که در جامعه ورزشي يک فرد که در بالاترين رده هاي ورزشي قرار دارد، بتواند خود را معرفي کند. اين براي من جاي افتخار دارد و افراد همجنس باز که در بيرون از اينجا، با اين مساله مشکل دارند، مي توانند الگويي مانند وي را داشته باشند و اين مساله بسيار بزرگي است و باور دارم که آمريکا نيز بايد به اين مساله افتخار کند که گامي ديگر در شناسايي منصفانه حقوق همه برداشته است.

وي افزود: ما نه بر اساس تمايلات جنسي فرد بلکه براساس شخصيت و عملکرد يک نفر، درباره وي قضاوت مي کنيم.

گفتني است که "جيسون کالينز" بازيکن حرفه اي بسکتبال در آمريکا به تازگي به عنوان اولين بازيکن ورزش حرفه اي در آمريکا به همجنس باز بودن خود اعتراف کرده است. اوباما بعد از اظهارات وي، با اين ورزشکار تماس گرفته و به گفته خود، به وي گفته است که به اين ورزشکار افتخار مي کند و آن را نشانه اي از پيشرفت در جامعه آمريکا مي داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار