باراک اوباما طی سخنانی مدعی شد که شواهدی از کاربرد سلاح های شیمیایی در سوریه در دست داریم و ارتش آمریکا از سال گذشته آماده اجرای گزینه نظامی در سوریه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا عصر امروز طی سخنانی در کاخ سفید در مورد تحولات منطقه مخصوصا بحران سوریه مدعی شد که ما در حال حاضر شواهدی از کاربرد سلاح های شیمیایی در سوریه در دست داریم اما هنوز به نتیجه ای مشخص در مورد چگونگی استفاده از این شواهد نرسیده ایم.

وی ادامه داد ؛ ما از کاربرد سلاحهای شیمیایی در سوریه اطمینان داریم ولی آنچه که همچنان برای ما معلوم نیست زمان استفاده از سلاحهای شیمیایی و مکانهایی که مورد حمله با این سلاحها قرار گرفته است.
 
رییس جمهور آمریکا تصریح کرد : در حال حاضر باید بر دست یافتن به شواهد و مستندات کافی و قوی سرعت بخشید زیرا بدون وجود این دلایل محکم نمی توان به توافقی بین المللی و همه جانبه برای برخورد با سوریه رسید .

اوباما همچنین اعلام کرد : قضاوت عجولانه در مورد کاربرد سلاحهای شیمیایی در سوریه بدون وجود شواهدی قوی  می تواند عواقب خطرناکی بدنبال داشته یاشد و شاهد اعتراضات گسترده حتی از جانب طرفهای مخالف نظام سوریه باشیم.

اوباما در سخنانی مدعی شد که ؛ ارتش آمریکا طبق دستور وی از سال گذشته آماده حمله نظامی به سوریه بوده است.

باراک اوباما در مورد روابط آمریکا و روسیه اظهار کرد :  پس از بمبگذاری تروریستی در بوستون ، روسیه همکاری نزدیکی با ایالات متحده در مورد تحولات اخیر داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار