عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در رام الله، سخنان نخست وزیر قطر در واشنگتن در مورد موافقت با تبادل اراضی بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را خطرناک توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  واصل ابویوسف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، درباره پیشنهاد حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی برای موافقت فلسطینی ها با تبادل زمین با اسرائیل گفت: ریشه اصلی مشکلات در منطقه حضور اشغالگران است.

اشغالگری، شهرک نشینی، دیوار حائل و پاسگاه های نظامی اشغالگران باید برچیده شود. ما بر اساس قوانین بین المللی خواهان خروج اشغالگران از همه سرزمین فلسطین هستیم، تا ملت فلسطین بتواند کشور مستقل خود را در سرزمینهای اشغالی سال 1967 ایجاد کند.

ابویوسف افزود: به نظر من، اصل تبادل زمین که در واشنگتن مطرح شد، بسیار خطرناک است. زیرا اشغالگران تلاش خواهند کرد از این طرح برای مشروعیت دادن به شهرک سازی خود به ویژه در مورد شهر قدس استفاده کنند. شورای حقوق بشر سازمان ملل چند هفته پیش تاکید کرد شهرک سازی اسرائیل غیرقانونی است و باید همه شهرک ها از بین برود.

وی خاطر نشان کرد: هیات عربی در سفر به واشنگتن برای گفتگو با مقامات آمریکایی در مورد چگونگی احیای روند سیاسی بر اساس حقوق ملت فلسطین تشکیل شد. ما در سازمان آزادی بخش فلسطین از کشورهای عربی می خواهیم بر اصول و حقوق کامل ملت فلسطین تاکید کنند.
 نمی تواند پیش از مذاکرات به طرف مقابل امتیاز داد، زیرا در مذاکرات هم باید زمینه معامله وجود داشته باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار