مقامات ميانمار از حمله به يک مسجد و چند مغازه در شهري در مرکز اين کشور يک ماه بعد از خشونت هاي مرگبار بين بودايي ها و مسلمانان خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ يي حتوت ، سخنگوي رياست جمهوري ميانمار در صفحه خود در شبکه اجتماعي نوشت: بر اساس اطلاعات اوليه که پليس ميانمار دريافت کرده يک مسجد و چند مغازه هدف حمله قرار گرفته است .به گفته اين مقام ميانمار، اين خشونت ها بعد از حادثه اي که براي يک زن پيش آمد، روي داد. پليس مجبور شد براي پراکنده کردن افراد از تيراندازي هوايي استفاده کند.

يک مقام بلند پايه پليس گفت:  اوضاع تحت کنترل و هيچ مسجدي تخريب نشده است. مغازهايي که اطراف مسجد قرار داشتند، تخريب شدند . نا آرامي هاي مذهبي ماه مارس در ميکتيلا، شهري در مرکز ميانمار چهل و سه کشته به جا گذاشت.اين شهر به مدت سه روز با هرج و مرج روبرو و مناطق مختلف آن آتش زده شده بود تا اينکه پليس وارد عمل شد.

در روزهاي بعد نيز چند مسجد در چند شهر منطقه اي در شمال رانگون تخريب شد.  غرب اين کشور نيز سال 2012  محل درگيري بين بودايي ها قوم راخين و مسلمانان اقليت روهينگيا بود که به کشته شدن حدود دويست نفر و آواره شدن صد و چهل و هزار نفر منجر شد. بيشتر جمعيت ميانمار را بودايي ها تشکيل مي دهند و بر اساس آمارهاي رسمي چهار درصد جمعيت اين کشور مسلمان هستند.

برچسب ها: میانمار ، مسجد ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار