معاونين غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور طي بيانيه‌اي بر برخورد قاطع با تبليغات غيرمجاز و عرضه فرآورده‌هاي دارويي، آرايشي بهداشتي و تجهيزات و ملزومات مصرفي پزشكي غيرمجاز تاكيد كردند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ معاونين غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در اولين گردهمايي خود در سال جديد، طي بيانيه‌اي اعلام كردند: در برابر پديده شوم و ناپسند قاچاق، تبليغات غيرمجاز و عرضه فرآورده‌هاي دارويي، آرايشي، بهداشتي و تجهيزات و ملزومات مصرفي غيرمجاز، برخورد قاطع معاونت های غذا و دارو و سازمان های انتظامی و قضایی مورد تاكيد است و در اين راستا الزام در اجراي طرح كنترل اصالت و سلامت و الصاق برچسب مذكور با آرم متولي سلامت كشور ضروري است.

بنابراين گزارش معاونين غذا و داروي دانشگاه‌هاي سراسر كشور همچنين در اين بیانیه ضمن استقبال از تاسيس معاونت طب سنتي در وزارت بهداشت برضرورت اطلاع‌رساني، فرهنگ‌سازي و نظارت مناسب در حوزه ارائه خدمات دارويي سنتي و طبيعي و برخورد قاطع با متخلفين و سودجويان در اين عرصه تاكيد كردند.

در اين بيانيه همچنين برنامه‌ريزي تكميلي و راه‌اندازي سامانه‌هاي هوشمند نظارت، اطلاع‌رساني و ارائه خدمات دارويي به بيماران در شفاف‌ترين و سريع‌ترين شكل ممكن مورد تاكيد قرار گرفته و همچنين بر تخصيص مكفي و به موقع منابع ارزي و ريالي لازم براي تامين مواد اوليه دارويي و نيز داروهاي وارداتي از سوي بانك مركزي، مورد تاكيد و درخواست نظام سلامت قرار گرفته است.

معاونين غذا و دارو در ادامه بيانيه خود از رسانه‌هاي جمعي خواسته‌اند به منظور پيشگيري از جنگ نرم دشمن و مقابله با ناامني رواني در زمينه تامين دارو، در اطلاع‌رساني شفاف و واقعي و هماهنگي با مسئولين سازمان غذا و دارو و معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه‌ها اقدام نمايند.

گفتني است: نشست مشترك سازمان غذا و دارو با معاونين غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور با هدف تحقق بخشي به منويات مقام معظم رهبري در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي و به منظور بررسي اولويت‌ها، سياست‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق درخصوص ايجاد وحدت رويه بين سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در نحوه اجراي قوانين و ضوابط مربوط به نحوه تهيه، توليد، توزيع و عرضه دارو برگزار شد.

در این نشست معاونین غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی طی بیانیه ای آمادگی و توان کامل خود را برای بهره مندی هموطنان از سالم ترین و بالاترین سطح خدمات دارویی، سلامت و امنیت غذایی اعلام کرده اند./س
برچسب ها: تجهیز ، پزشکی ، دارو ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.