موسسه نظرسنجی "پيو" در ماه فوریه پرسشی را از سوال شوندگان آمریکائی پرسیده است که نیمی از آنها نتوانسته اند به آن پاسخ مثبت دهند. پرسش این بوده که آیا می توانید کشور سوریه را روی نقشه پیدا کنید یا خیر ؟

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وقتی به کاربران آمریکايي نقشه خاورمیانه را نشان داده اند و گفته اند که یک کشور خاص را از روی آن پیدا کنند خیلی موفق نبوده اند . فقط 50 درصد توانسته اند سوریه را روی نقشه شناسایی کنند . یک نفر از 5 نفر گفته که اینجا ترکیه است . برخی هم گفته اند که اینجا عربستان سعودی و یا مصر است . 1 نفر از 7 نفر هم اصلاً هیچ حدسی نزده است .

حالا که سازمان های اطلاعاتی آمریکا در مورد استفاده حکومت سوریه از گازهای شیمیایی فرافکني مي کنند و دولت آمریکا بارها تاکید کرده است که استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز دولت آمریکا است.  اگرچه هنوز هیچ کس به درستی مشخص نکرده است که اگر سوریه از این خط قرمز عبور کند چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ 

اما نکته اینجاست که براساس نظرسنجی موسسه پیو ، این فشار از جانب قشر وسیعی از آمریکائی ها نخواهد بود. چون آنها اصلاً نمی دانند سوریه کجاست . چون نیمی از مردم سوال شونده سوریه را از روی نقشه تشخیص نمی دهند . 

اما جوانان سوال شونده بیشتر سوریه را تشخیص داده اند . 53 درصد از جوانان 18 تا 29 ساله سوریه را به درستی روی نقشه تشخیص داده اند . 52 درصد از افراد 32 تا 49 ساله و 48 درصد از افراد بالای 50 ساله نیز سوریه را درست تشخیص داده اند .

جمهوریخواهان بهتر از دمکرات ها پاسخ داده اند ، با 55 درصد به 48 درصد .

تحصیلکرده ها بهتر پاسخ داده اند. سوریه بر روی نقشه توسط 39 درصد از فارغ التحصیلان دبیرستان شناسایی شد. 56 درصد نیز افرادی که الان دانشگاه هستند و 61 درصد نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی به سوال، پاسخ مثبت داده اند .

آنهایی که توانسته اند سوریه را روی نقشه پیدا کنند ، هیچ نظر خاص و یا محکمی علیه سوریه نداشته اند و یا از نظر اوباما در رابطه با سوریه اطلاع خاصی نداشته اند . اما این نکته را مشخص می کندکه مسئله سوریه در مرکز توجه مردمی در آمریکا نیست .همین نکته باعث می شود که هرگونه تحرکی علیه سوریه مثل جنگ با استقبال عمومی مردم آمریکا مواجه نشود.



برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، نقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار