عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: علما بايد مواظبت کنند تا فرصت‌طلبان، شعله روشن بيداري اسلامي را خاموش، و يا به نفع خود مصادره نکنند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در سالن اجلاس سران محل برگزاري اجلاس علما و بيداري اسلامي آيت‌الله سيد احمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به گسترش موج بيداري اسلامي در مناطقي از جهان گفت: اين موج با حضور علماي امت مي‌تواند به عنوان فرصتي عظيم براي نشر اسلام ناب محمدي (ص) در جهان باشد.

 وي با اشاره به اينکه عالمان دين چراغ راه هدايت انسانها هستند، خاطرنشان کرد: علماي امت مسئوليت روشنگري در عرصه‌هاي مختلف را بر عهده دارند و بايد با روشنگري‌هاي خود چراغ بيداري اسلامي را پر فروغ‌تر کنند.

 امام جمعه موقت تهران گفت: در موضوع بيداري اسلامي هم اصل آن يا همان آگاه‌شدن انسانها مهم است و هم تداوم آن.

آيت‌الله خاتمي  افزود: علما بايد مواظبت کنند تا فرصت‌طلبان، شعله روشن بيداري اسلامي را خاموش، و يا به نفع خود مصادره نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاکيد بر لزوم حضور علماي بصير و آگاه در صحنه جنبش‌هاي بيداري در منطقه گفت: اين اقدام موجب زنده‌ماندن موج بيداري اسلامي خواهد شد.

آيت‌الله خاتمي با تاکيد بر اينکه "امروز بيداري اسلامي امان جهان صهيونيسم و آمريکاي جهانخوار را بريده است"، افزود: منشأ بيداري  اسلامي، نماز  و شعار آن «لا اله الا الله» بوده است، نمي‌توان هيچ عنوان ديگري غير از بيداري اسلامي اعم از بهار عربي که جوامع کفر بر آن نهاده‌اند، براي آن تعيين کرد.

 گفتني است اجلاس علماي امت  و بيداري اسلامي به عنوان مهمترين نشست مجمع بيداري اسلامي تاکنون، با حضور حدود 700 مهمان داخلي و خارجي در روزهاي  نهم و دهم ارديبهشت در سالن اجلاس سران تهران در حال برگزاري است و در آن درباره مباحث مهم جهان اسلام و در راس آن وحدت امت اسلامي، بيداري اسلامي، چالش‌هاي جهان اسلام و راه‌هاي مقابله با آن بحث و تبادل نظر مي‌شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار