دبيركل جنبش امت در لبنان تاكيد كرد كه همايش بين المللي "علما و بيداري اسلامي" در تهران بايد امت اسلام را به سوي آزاد سازي فلسطين و قدس شريف سوق دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛ شيخ عبدالناصر الجبري كه براي شركت در همايش بين المللي "علما و بيداري اسلامي" در تهران به سر مي برد،؛ روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: در اين همايش بايد تصميماتي اتخاذ و سازوكارهاي عملي به منظور دفع فتنه ها و توطئه ها عليه امت اسلام تدوين شود و امت اسلام به سوي آزادسازي فلسطين و بيت المقدس هدايت شود.

وي به همزيستي مسالمت آميز بين مسلمانان شيعه و سني در بسياري از كشورهاي عربي و اسلامي اشاره كرد و افزود: دشمنان امت اسلام به ويژه پس از پيروزي مقاومت در لبنان در برابر دشمن صهيونيستي و گسترش اسلام در كشورهاي اروپايي و آمريكايي سعي دارند در اين روزها درگيري فرقه اي ايجاد كنند.

الجبري تاكيد كرد: آمريكايي ها و صهيونيست ها از اسلام و شكست دشمن صهيونيستي در سرزمين فلسطين هراس دارند به همين علت سعي دارند بين مسلمانان تفرقه افكني كنند تا آنها را تضعيف و سلطه امپرياليسم آمريكايي و صهيونيستي را بر جهان اسلام تحميل كنند.

دبيركل جنبش امت در لبنان درباره نقش برخي از روحانيون در تفرقه افكني بين مسلمانان، اظهار داشت: برخي از مشتاقان و طالبان علم كه آنها را روحاني نمي نامم، به ابزاري براي تفرقه افكني ميان مسلمانان با استفاده از رسانه هاي گروهي تبديل شده اند به همين علت روحانيون مخلص و واقعي بايد سخن حق را در وحدت امت اسلام بدون ترس از گروههاي تروريستي بگويند.

شيخ عبدالناصر الجبري گفت: برخي از شخصيت هاي سياسي در كشورهاي عربي و اسلامي نيز به ابزاري در دست آمريكايي ها و صهيونيست ها تبديل شده اند و تفرقه افكني ميان مسلمانان در عراق ، سوريه و ساير كشورها كار آنها است.
وي به وجود وهابيت سياسي و ديني اشاره و تصريح كرد كه وهابيت سياسي را دستان پنهان به حركت در مي آورد و ديگران را تكفير مي كند و ريختن خون امت را در بسياري از كشورهاي اسلامي مباح مي داند و اين در جهت خدمت به اهداف و طرح هاي آمريكايي و صهيونيستي است.
شيخ الجبري گفت: نهادهاي ديني در كشورهاي عربي و اسلامي زير سلطه دولت ها هستند و براساس سياست هر يك از اين كشورها، اقدام مي كنند.

وهابیت جنبشی مذهبی است که محمد بن عبدالوهاب در قرن هجدهم در نجد ِ عربستان بنیان گذاشت و از سال ۱۷۴۴ مورد پذیرش خاندان سعودی قرار گرفت.

محمد بن عبدالوهاب به یک پالایش اساسی در مذهب سنی اعتقاد داشت و زیارت قبور، تقدیس اولیاء و همچنین زندگی مجلل را از بزرگترین گناهان می‌دانست.

همايش بين المللي "علما و بيداري اسلامي" در تهران كه از روز گذشته آغاز به كار كرده است، امروز، پايان مي یابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار