رسانه هاي محلي در دهلي نو روز سه شنبه گزارش دادند هند به پاکستان هشدار داده است حتي اگر يک حمله هسته اي کوچک انجام دهد، اين اقدام همسايه خود را به شدت تلافي خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ،روزنامه تايمز آو اينديا به نقل از شيام ساران مدير هيئت مشورتي امنيت ملي هند اعلام کرد: هند نخستين کشوري نخواهد بود که از تسليحات هسته اي استفاده مي کند ولي اگر با چنين تسليحاتي هدف حمله قرار گيرد، اقدام متقابل به مثل هسته اي خواهد کرد که گسترده خواهد بود و خسارات جبران ناپذيري به دشمن وارد خواهد کرد.
وي با انتقاد از اسلام آباد به علت دست داشتن در کشتار بمبئي، اعلام کرد: آن چه که پاکستان به هند و جهان مي گويد، اين است که حتي اگر يک حادثه ديگر در بمبئي روي دهد، هند نبايد به فکر تلافي باشد زيرا پاکستان آستانه استفاده از تسليحات هسته اي را پايين آورده است. اين چيزي غير از باجگيري هسته اي نيست و فرقي با رفتار غيرمسئولانه اي که در کره شمالي شاهد هستيم، ندارد.
بيش از صد و هفتاد نفر در ماه نوامبر سال 2008 توسط ده ستيزه جوي پاکستاني در بمبئي کشته شدند.
اين قائم مقام سابق وزارت امور خارجه هند با هشدار شديد به پاکستان، افزود: يک جنگ هسته اي محدود از لحاظ واژگاني، تناقض دارد. هر گونه درگيري هسته اي به محض اينکه آغاز شود، به سرعت و بي امان تشديد خواهد شد و به سطحي راهبردي خواهد رسيد.
 هند و پاکستان دشمنان قديمي هستند و در شصت سال گذشته، دست کم سه بار بر سر منطقه مورد مناقشه کشمير، جنگ کرده اند.







برچسب ها: بین الملل ، هند ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار