خلیج فارس گهواره تمدن ها و زادگاه فرهنگ های بزرگ بشری است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور در همایش بین المللی فرهنگ گردشگری خلیج فارس که صبح امروز در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد گفت: خلیج فارس گهواره تمدن ها و زادگاه فرهنگ های بزرگ بشری است نام خلیج فارس باعث شده یک پیوستگی در بین کشورهای منطقه خلیج فارس و جهان بوجود آید.
وی افزود: در چند دوره گذشته این همایش که با رویکرد فرهنگی و هنری برگزار شد بر تامل فرهنگی میان کشورهای منطقه تاکید شد این تامل باعث توسعه روابط فرهنگی و گردشگری میان کشورها خواهد شد.
جهانیان در سخنانی پیام طالبريفايی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی قرائت کرد در بخشی از این پیام آمده است دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی از تلاشهای کشور ایران در جهت پیوند میان کشورهای خلیج فارس و همچنین در جذب گردشگر ر این منطقه قدردانی کرد و ایران را پل ارتباطی میان کشورهای دیگر دانست که مسافران را از سراسر دنیا از زیباییهای منابع آبی خلیج فارس استفاده می کنند.
معاون گردشگری بیان کرد: طالبریفایی همچنین تاکید کرد در سال 2012 یک میلیارد گردشگر در سطح جهان ثبت شده که از این میان منطقه جنوب غرب آسیا که ایران در آن واقع شده نقش مهم در جذب این تعداد گردشگر در سطح دنیا داشته است.
شایان ذکرا ست این مراسم با سخنرانی رئیس جمهور ادامه دارد و در پایان از اطلس کشتیرانی خلیج فارس تمبر خلیج فارس رونمایی می شود و همچنین موسیقی خلیج فارس نیز در این مراسم ثبت ملی می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.