مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با راه اندازی طرحهای مهرماندگار ظرفیت صنایع پتروشیمی به 75 میلیون تن خواهد رسید.

عبدالحسین بیات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برای احداث طرح های پتروشیمی بیش از 22.3 میلیارد دلار سرمایه هزینه شده است، افزود: با راه اندازی طرح های مهر ماندگار صنعت پتروشیمی ظرفیت این صنعت به 64.1 میلیون تن خواهد رسید.
 
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که با بهره برداری از طرح های مهر ماندگار پتروشیمی ظرفیت تولید به بیش از ٦٤ میلیون تن خواهد رسید، گفت : ٥ طرح دیگر  پتروشیمی نیز به سرعت در حال تکمیل است که با راه اندازی آنها ظرفیت صنایع پتروشیمی به 75 میلیون تن خواهد رسید.
 
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از صدور مسدودیت ارزی 12 طرح از 17 طرحی که به صندوق توسعه ملی معرفی شده است خبر داد و افزود: به این طرح ها  5.5 میلیارد دلار  اختصاص می یابد و با راه اندازی آنها ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی کشور به 89.9 میلیون تن افزایش می یابد .
 
وی افزود: 15 طرح دیگر هم برای فاینانس خارجی به ارزش 13 میلیارد دلار معرفی شده اند که با به نتیجه رسیدن آنها به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به مرز 109 میلیون تن خواهد رسید.
 
بیات با بیان اینکه از سال ٨٤ تاکنون ٥١ طرح پتروشیمی راه اندازی شده است افزود: با راه اندازی این طرح ها در مجموع  ٣٨ میلیون تن به ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی کشور افزوده شده است و در این مدت این صنعت به طور میانگین سالانه 16 درصد رشد کرده است.
 
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار داشت: علیرغم  تحریم ها بیش از 25 میلیون انواع محصولات پتروشیمی صادر شده است .
وی ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون 620هزار تن کود اوره تولید شده که از این میزان 2.2 میلیون تن به خارج صادر شده است همچنین بیش از 1.8 میلیارد لیتر بنزین سوپر با اکتان 95 تولید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار