25روز پس از افتتاح سد ارداك توسط احمدي‌نژاد، بدهي 60 ميليارد ريالي دولت به كشاورزاني كه زمين‌هاي آن‌ها براي احداث مخزن اين سد خريداري شده بود، جنجال آفريد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آنگونه که رسانه های مشهد عنوان کرده اند مسئولان در مراسم افتتاح سد ارداک گفته­اند این سد برای تأمین بخشی از آب آشامیدنی مشهد در زمان‌های پیک مصرف مانند نوروز و تابستان ساخته شده است.

علاوه بر آن تأمین بخشی از آب کشاورزی اراضی پایین دست سد که شبکه آبیاری و زهکشی آن در حال تأسیس است، از اهداف دیگر ساخت این سد مخزنی عنوان شد.

اما در این بین آنچه که این سد را برای دوباره و جدا از خبر افتتاح آن توسط ریاست جمهوری خبر ساز کرده است 6 میلیارد تومان پولی است که هنوز کشاورزان روستای میان مرد با وجود سه سال پیگیری به دست آنان نرسیده است.

در همین ارتباط امروز جمعی از 150 خانوار این روستا که زمین‌های کشاورزی انان برای مخزن سد ارداک استفاده شده است در مقابل سازمان آب منطقه‌ای خراسان رضوی تجمع کردند تا شاید این بار با حضور خود بتوانند تلنگر برای مسئولان و متولیان امر باشند.

سه سال وعده، رئیس جمهور هم آمد پول نیامد

یکی از تجمع کنندگان در این خصوص گفته است: سه سال قبل و به منظور احداث سد ارداک قرار شد زمین‌های کشاورزی روستائیان میان مرد به سازمان آبفای خراسان رضوی واگذار شد.

این ساکن میان مرد در ادامه خاطر نشان کرد: در این راستا و با توجه به حجم مخزن سد ارداک زمین کشاورزی 150 خانوار روستا توسط شركت آب و فاضلاب استان خريداري شد و در این ارتباط مقرر شد مبلغ 6 میلیارد تومان بابت واگذاری زمین‌های کشاورزی به کشاورزان داده شود.

وی تاکید کرد: البته جدا از این مبلغی نیز به عنون مازاد سند در نظر گرفته شد اما امروز و با وجود آن که نزدیک به یک ماه است رئیس جمهور این سد را افتتاح کرده است و سه سال نیز از ساخت آن می‌گذرد اما هنوز هیچ پولی دست کشاورزان نرسیده است.

وعده‌ها بسیار، عمل کردن هیچ

این ساکن میان مرد در ادامه به مکاتبات آنان با فرمانداری مشهد و مسئولان برای پرداخت پول اشاره کرد و ادامه داد: فرماندار مشهد و مسئولان آب منطقه‌ای خراسان رضوی وعده پول تا به امروز بسیار دادند اما در عمل هنوز پولی به دست ما نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در تجمع امروز نیز جعفری مدیر کل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی دوباره گفت که تا شنبه پول کشاورزان داده می‌شود.

وي افزود: ما زمین های خود را واگذار کردیم و امید به آن داشتیم با این کار و با توجه به آن که دیگر زمینی برای کشاورزی نداشتیم کار جدیدی برای خود ایجاد کنیم الان بیکاری کشاورزان و نبود منبع درآمد در این چند سال را چه کسی پاسخ می‌دهد. /س

برچسب ها: افتتاح ، یا ، افتضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.