نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: مجلس اخیراً کمیته خلیج فارس را تشکیل داده تا دفاع جانانه‌ای از این آبراه حساس در برابر تهدید دشمن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرمؤذن  در نشست با جمعی از منتخبان اولین جشنواره پویانمایی خلیج فارس در اردبیل افزود: خلیج فارس به یک نقطه حساس و همچنین از دیدگاه غرب معبر اصلی و اساسی تبدیل شده که عده‌ای به هر نحوه ممکن تلاش می‌کنند تا آرامش این منطقه به هم بخورد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه ملت ایران در پاسداشت مجد و شرف اسلامی، دینی و اعتقادی خود هرگز اجازه دخالت در این آبراه حساس را ندادند، تصریح کرد: این ادعا از روحیه حماسی ملت ما دور است که نظام غرب سعی می‌کند ملت ایران را نسبت به اهمیت و جایگاه خلیج فارس بی‌اعتنا نشان دهد تا از این طریق بتواند اهمیت و جایگاه خلیج فارس را به هر نحوه ممکن زیر سئوال ببرد.

پیرمؤذن با قدردانی از همت هنرمندان کشوری در خلق آثار گران‌سنگ با محور خلیج فارس خاطرنشان کرد: اگر آذربایجان سر ایران است، خلیج فارس نیز قلب و روح مردم سرزمین ایران است که همیشه و در طول تاریخ سعی کردند با شجاعت تمام از این آبراه صیانت کنند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در ادامه به جایگاه هنرمندان و روحیه حماسی آنها در خلق آثار ارزشمند ملی، دینی و ارزشی اشاره کرد و گفت:‌ هنرمندان ما امروز در خط مقدس حماسه سیاسی و اقتصادی قرار دارند، چراکه در سنگر تدوین نقش و رسالت حساس خود سعی می‌کنند، وظیفه خطیر خود را به هر نحوه ممکن انجام دهند.

وی افزود: در حمایت از قشر مظلوم هنرمندان و فرهیختگان این جامعه قانون اصلاح لایحه حمایت از هنرمندان و مؤلفان در دستور کار مجلس است که امیدواریم هرچه زودتر با طرح و تصویب آن بخش عظیمی از مشکلات این قشر فرهیخته برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان با یادآوری اینکه هنرمندان ما در عرصه‌های مختلف توان و قدرت مضاعف خود را به نمایش گذاشتند، بیان کرد: هنرمندان ما با پایبندی به اصول اخلاقی و ارزشی همیشه سعی داشتند تا توان مضاعف خود را در عرصه خلق حماسه‌های جاودانه به نمایش بگذارند/س 

برچسب ها: اردبیل ، تشکیل ، کمیته ، خلیج ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.