معاون درمان گفت: هم اکنون 91 استان مجری طرح پزشک خانواده در مجموع 25 میلیون نفر را پوشش می دهند و تهران به تنهایی 14 میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد بنابراین اجرای این طرح در تهران نیازمند تصویب و تخصیص بودجه مربوطه است.

حسن امامی رضوی، معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه هم اکنون پزشک خانواده در 9 استان آغاز به کار کرده است گفت: در لایحه بودجه 92، میزان 2 هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است که هم اکنون منتظر تصویب و تخصیص آن هستیم.

ولی با اشاره به وعده وزیر مبنی بر اینکه برنامه پزشک خانواده ظرف یک ماه آینده در  تهران مشخص خواهد شد عنوان کرد: این مهلت یک ماهه جهت تصویب و معلوم شدن تخصیص بودجه است که اگر دولت آن را به موقع به وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر تخصیص دهد، تهران  هم شاهد اجرای طرح پزشک خانواده از اواخر اردیبهشت ماه خواهد بود.

امامی رضوی با بیان اینکه اجرای پزشک خانواده در تهران اساسا نیازمند تخصیص بودجه است،  تصریح کرد: 9 استان مجری طرح پزشک خانواده در مجموع 25 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهند اما تهران به تنهایی 14 میلیون  نفر را تحت پوشش خود قرار  می دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت با  اشاره به دو شهر مجری طرح پزشک خانواده اظهار داشت:  در این دو استان( فارس و مازندران) طرح به خوبی در حال اجرا است و در 7 استان باقی، اقدامات اجرایی انجام شده است و هم اکنون مرحله تنظیم عقد قرار داد بیمه با پزشکان را طی می کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار