روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در مقاله جدیدی تحت عنوان "اوباما حمایت رژیم صهیونیستی را با خود به همراه ندارد" به وجود اختلاف نظرهایی میان دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بخصوص در مورد "بحران سوریه" و چگونگی مواجهه با آن و همچنین در مورد "برنامه صلح آمیز هسته ای" کشورمان اذعان می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، "کارولین گلیک" تحلیلگر روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" با اذعان به اختلاف نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد بسیاری از مسائل مرتبط با خاورمیانه از جمله بحران سوریه می نویسد "امروز زمان رو در رویی "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. در چند روز اخیر اختلافاتی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بروز یافته است.

"ایتای براون" رییس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش مدعی شد که دولت سوریه از "سلاح‌های شیمیایی" استفاده کرده است. وی همچنین در ادامه مدعی شد که بسیاری از سوری ها در اثر استفاده از این سلاحها دچار مشکلاتی شده اند. تنها ساعاتی بعد بود که "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او گفت که "آنان (صهیونیست‌ها) در جایگاهی نیستند که بخواهند در این باره اظهارنظر کنند."

نویسنده در این باره می افزاید "با این حال ممکن نیست که آمریکا از چنین ادعایی بی ارتباط بوده باشد چرا که سه روز پیش از آن "چاک هیگل" وزیر دفاع آن کشور به سرزمین های اشغالی سفر کرده و با مقامات صهیونیست دیدارهایی را داشته بود. اروپایی ها نیز پیش تر چنین ادعاهایی را مطرح کرده بودند." 

نویسنده در ادامه به اختلاف نظرهای رژیم صهیونیستی و دولت اوباما در مورد برنامه هسته ای کشورمان اذعان می کند و می افزاید "روز سه شنبه "آموس یادلین" فرمانده پیشین بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران از "خط قرمز" تعیین شده توسط نتانیاهو در مورد برنامه هسته ای اش عبور کرده است. این مقام پیشین نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران 170 کیلوگرم اورانیوم غنی شده در اختیار دارد که می توان این میزان را بسرعت به 250 کیلوگرم برساند. با این حال واشنگتن تاکنون فشارهای رژیم صهیونیستی در مورد اقدام نظامی علیه ایران را نپذیرفته است و کاخ سفید نیز در این باره گزارش های رژیم صهیونیستی در مورد تاسیسات هسته ای ایران و پیرامون موضوع غنی سازی اورانیوم را رد کرد. واقعیت آنست که آمریکایی ها نمی خواهند در مورد برنامه هسته ای ایران و نحوه مواجهه با آن تابع محض خواسته های رژیم صهیونیستی باشند." 

نویسنده در ادامه با اذعان به این موضوع که مقامات رژیم صهیونیستی در مورد حمله احتمالی نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران با همراهی آمریکایی ها بلوف می زنند می افزاید "شیمون پرز" رییس جمهور رژیم صهیونیستی و "موشه یعلون" وزیر جنگ آن رژیم نیز اخیرا تکرار کردند که نیاز است تا به گزینه نظامی علیه ایران نیز توجه شود. اما واقعیت آنست که رهبران ما در مورد احتمال حمله نظامی علیه ایران دروغ می گویند و دائما نیز این دروغ را تکرار می کنند تا شاید بتوانند در مقابل دیدگاه جهانیان اینگونه وانمود سازند که آمریکا و رژیم صهیونیستی با یکدیگر متحد هستند. 

نویسنده در ادامه اذعان می کند که قلاده رژیم صهیونیستی در مورد حمله نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته ای ایران در دستان آمریکاست و در این باره می افزاید "شاید گفته شود که آمریکا با تحویل سلاح‌های جدید به رژیم صهیونیستی در پی انعقاد یک قرارداد تازه به رژیم صهیونیستی اجازه داده تا علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند اما واقعیت آنست که مذاکرات پیرامون تحویل این سلاح‌ها به رژیم صهیونیستی از یک سال پیش جریان داشت و همچنین بایستی اشاره کرد که آمریکا "بمب افکن" های خود را در اختیار رژیم صهیونیستی نگذاشته است تا آن رژیم از این سلاحها برای آغاز تجاوزی دیگر استفاده نماید."

نویسنده در ادامه همچنین اذعان می کند حتي دولت آمریکا نیز دیگر حاضر به دادن هزینه بیش از حد برای جنایتکاری های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نیست و در این باره می افزاید "آمریکا در مورد مسئله "فلسطین" نیز از رژیم صهیونیستی خواسته تا تشکیل آن دولت و موجودیت آن را برسمیت شناسد. در دیدار هفته گذشته "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا از سرزمین های اشغالی نیز وی اعلام کرد که سیاست خارجی دولت آمریکا مبتنی بر لزوم ارایه کمک های اقتصادی به دولت فلسطین است. در این میان مقامات آمریکایی حتی با بازگشایی تولید نوشابه های آمریکایی در برخی از مناطق فلسطین نیز موافقت کرده اند. نکته آشکار آنست که کری در حال در پیش گرفتن سیاستی مشابه سیاست اتحادیه اروپا در قبال مسئله "فلسطین" است و با این تصمیمات قصد دارد تا رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی از بسیاری از مواضع خود گرداند.  

نویسنده صهیونیست این مقاله با ابراز خشم از توجه کشورهای جهان و همچنین دولت آمریکا به موضوع فلسطین و اذعان ضمنی به این موضوع که رژیم صهیونیستی خواهان منحرف کردن افکار عمومی از مسئله فلسطین و جنایت نظامیان رژیم صهیونیستی علی آنان به سوی مسائل دیگر است می افزاید "در زمانی که در منطقه خاورمیانه تحولات بسرعت در حال وقوع هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز بعنوان یک قدرت منطقه ظهور یافته است می توان گفت که تصمیم دولت آمریکا مبنی بر توجه به مسئله مذاکرات صلح فلسطینیان – رژیم صهیونیستی بیش از آنکه یک تصمیم سیاسی باشد رفتاری با ریشه های "روانی" است."

نویسنده مقاله در پایان با اذعان به اختلافات موجود میان آمریکا و رژیم صهیونیستی می افزاید "مشخص است که اوباما دیگر همچون گذشته و با همان شدت پیشین از رژیم صهیونیستی حمایت نمی کند. علیرغم آنکه نتانیاهو خواهان حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران است اما اوباما خواهان اجرای چنین تصمیمی نیست. از سوی دیگر نیز رژیم صهیونیستی خواهان  منازعه با دولت آمریکا نیست." 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار