يكي از شركت‌كنندگان افغان در اجلاس "علما و بيداري اسلامي" گفت: علما بايد در جريان بيداري اسلامي بيش از پيش به وظيفه خود عمل كنند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در سالن اجلاس سران محل برگزاري اجلاس "علما و بيداري اسلامي" شيخ عاصف محسني از علماي افغان شركت‌كننده در اين اجلاس با شرح آياتي از قران كريم كفت: علما بايد در بيداري اسلامي  بيش از پيش در صحنه باشند و به موضوع وحدت امت اسلام توجه جدي كنند.

وي در ادامه افزود: براساس آيات قرآن هر قومي بخواهد در وضع خود تغيير ايجاد كند بايد همت و تلاش كند و با تنبلي و كاهلي اوضاع هيچ جامعه‌اي بهبود نمي‌يابد.

محسني با اشاره به وجود مناطق استراتژيك جهان در دست مسلمانان تصريح كرد: مسلمانان بايد با اميد به رحمت و فضل خداوند در مقابل ابرقدرتها ايستادگي كرده و نبايد از اين قدرت‌هاي پوشالين دچار ترس و واهمه شوند.

اين عالم افغاني افزود: بايد با تلاش وافر و تبليغات مثبت روحيه و اميد يك ميليارد و 400 ميليون مسلمان  را تقويت كرد.

 وي با اشاره به سخنان نوروزي و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي در مشهد مقدس گفت: ايشان در آن روز فرمودند "اگر اسرائيل عليه جمهوري اسلامي ايران مرتكب اشتباهي شود، تل‌آويو و حيفا را نابود خواهيم كرد" كه اين سخن قطعا موجب افزايش روحيه و اميد مسلمانان مي‌شود.

محسني همچنين با اشاره به رشد و ارتقاي جايگاه جمهوري اسلامي در جهان بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد: اگر ايران همانند دوران طاغوت عمل مي‌كرد هرگز نمي‌توانست به اين جايگاه والاي علمي  پزشكي  نظامي  و... در جهان برسد.

 اين عالم مسلمان گفت: به‌تازگي كتابي به نام توضيح المسائل سياسي نوشته شده است كه جا دارد دبيرخانه مجمع آنرا به فارسي، انگليسي و عربي ترجمه كند تا همگان از آن بهره ببرند.

عاصف محسني همچنين گنجاندن واحدي درسي به نام بيداري اسلامي در درسهاي حوزه‌هاي علميه را خواستار شد و گفت: اين اقدام موجب روشن‌شدن ابعاد مختلف بيداري اسلامي مي‌شود.

وي  يادآور شد :حوزه‌هاي علميه به ويژه حوزه الازهر مصر بايد از حواشي دوري كند و به مسائل مهم جهان اسلام توجه بيشتري كند.

اين عالم افغان همچنين تقويت دولت مصر را مهم توصيف كرد و افزود: بايد براي خلاصي دولت مسلمان مصر از مشكلاتش تلاش كرد.

وي همچنين از رهبر معظم انقلاب  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و  علي‌اكبر ولايتي براي برگزاري اين اجلاس تشكر كرد.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار