اگر برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران طی 2 ماه آینده توسط شهرداری ارائه شود در شورای شهر به تصویب و اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر معصومه ابتکار، عضو شورای شهر تهران در 12 کنگره شنوایی شناسی تهران گفت: از جمله عوامل محیطی  که در طبقه بندی آلاینده ها  با آن مواجه هستیم آلودگی صوتی است که روز به روز این پدیده در شهرهای بزرگ رو به افزایش است و توجه به آن در سیاست های ملی و محلی جایگاهی  ندارد.

وی گفت: طبق محاسبات انجام شده  آثار آلودگی هوا  در سلامت سالیانه 9 میلیارد دلار است عوارض آلودگی صوتی نیز به هم میزان است ولی محاسباتي برای آن انجام نگرفته است.

ابتکار تصریح کرد: با سیاست هایی که شورای شهر در تهران انجام داده است ساز و کار جدی برای اندازه گیری کنترل شبانه وضعیت آلودگی صوتی را انجام داده است، آخرین جمع بندی که طی 10 سال گذشته انجام شده است فشار آلودگی صوتی را 72 درصد اعلام کرده است که منشا آن موتور سیکلت و خودروهای سنگین و سواری است.

وی ادامه داد: استانداردهایی که در این زمینه  تکلیف قانونی بوده و باید انجام می شده است از 8 سال پیش دچار یک رکود و در حقیقت متوقف شده است.

سهم موتورسیکلت ها از آلودگی صوتی 30 درصد عنوان شده است

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: انتقاداتی به شهرداری داریم مبنی بر اینکه مرز مناطق مسکونی در بزرگراه ها رعایت نمی شود یک همت جدی از طرف دولت و شهرداری در بحث اعمال استانداردها باید اتفاق بیافتد تا آلودگی صوتی را مهار کنیم.

وی افزود: شورای شهر، شهرداری را ملزم کرده است تا برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران را ارائه کند اگر تا 2 ماه آینده این برنامه ارائه شود آن را تصویب کرده و اجرایی می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انجمن های علمی نقش موثری در ارتباط با آگاهی رساندن دارند و می توانند با انجام مطالعاتی به سیاست گذاران کمک کنند در برخی مکانها ساخت ساز بسیار بوده و بیشتر خودروهای سنگین شبانه تردد می کنند که برای آنها نیز استانداردهای تعریف شود./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار