معاون فني و عمران شهرداري منطقه 19 از اجراي طرح احداث بوستان ايرانيان و نمادهاي استان‌ها و شهرهاي كشور دراين بوستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران آواي خوش و نغمه بهاري، سيماي زيباي روزنه‌هاي طلايي بر بستر رودها و درياچه‌هاي آبي، نظري بر شكوفه‌ و گل‌هاي رنگارنگ بهاري،‌ فروردين، ارديبهشت و خرداد ماه‌هاي با طراوات و دلنشين بهار، گرما و لطافت پرمهر خورشيد، آغوش طبيعت و آغاز لحظه‌هاي شيرين در كنار هم نفس، نمايي از ميوه‌هاي رنگارنگ و آرامش بخش تابستان چهره زيباي طبيعت كوه‌هاي استوار و ارمغان دل انگيز آسمان آبي در لحظه به لحظه روزهاي گرم و پر حرارت تابستاني تير، مرداد و شهريور ماه‌هاي گرما بخش تابستان آهسته آهسته رنگ زرد،‌نارنجي و قرمز بر سيماي طبيعت پائيزي نگريستن فصل رنگ‌ها نواي خوش خنده‌هاي كودكانه، ماه مهر و آغاز پاي كوبي مهر انگيز پاييزي گامي بر جاي جاي فصل دل انگيز پاييزي صداي خش خش برگ‌هاي رنگارنگ پاييزي دل سپردن به نواي خوش پاييزي ثبت خاطره‌هاي گرم و لطيف بر دفتر زندگي، مهر، آبان و آذر پاي كوبي و گذري بر طولاني‌ترين شب سال و شب يلدا آغاز خواب آرامش بخش طبيعت،‌لحظه‌اي در سكوت زمان در توقف، سكوت بي نظير و ناگهاني زمستان صداي قدم‌هاي ننه سرما و بغچه‌اي پر از ستاره‌ها و گل‌هاي سفيد نگاهي بر دشت ستاره‌ها و گل‌هاي سفيد زمستان فرشي سفيد با گل‌هاي سفيد با لطافت زمستاني دي، بهمن،‌اسفند ماه‌هاي آرامش بخش زمستاني گذري بر سرزمين چهار فصل ايران....! 
كرمي گفت: احداث بوستان ايرانيان به مساحت 180 هكتار در محدوده بزرگراه آزادگان شقايق و شهيد كاظمي با پيشرفت 50 درصدي در مرحله تملك اقدامات و تلاش معاونت فني و عمران شهرداري منطقه 19 آماده سازي اراضي و املاك واقع در طرح احداث اين بوستان خريداري اين املاك از صاحبان اصلي آن آغاز مرحله طراحي به احتمال زياد فاز اول آن تا پايان سال 92 به بهره برداري خواهد رسيد.
 كرمي با اشاره به ويژه‌هاي احداث بوستان ايرانيان گفت:‌بوستان ايرانيان به مساحت 180 هكتار در محدوه بزرگراه آزادگان شقايق و شهيد كاظمي اجراي طرح‌هاي ويژه سرانه‌هاي سبز در اين پروژه تجهيزات ويژه واقع در اين بوستان و احداث نمادهائي از هر استان و شهر كشور از منحصرترين بوستان‌هاي كشور و شهر تهران است. 
تهران پايتخت سرزمين باستاني و كهن ايران جاي جاي اين شهر ديرينه نمادي از خاطره‌ها و يادهاي قديمي خراسان آغوش پر مهر آستان مقدس رضوي، آرامگاه فردوسي و ... شيراز،‌حافظيه و سعدي اصفهان- نصف جهان، سي و سه پل،‌چهل ستون و ... جاي جاي اين سرزمين باستاني و كهن شمال،‌ جنوب،‌ غرب و شرق ايران سرزمين عاطفه‌ها و ....  
* گذري بر سرزمين باستاني ايران در يك نگاه
كرمي با اشاره به جايگاه بوستان ايرانيان از منحصرترين بوستان‌هاي كشور و شهر تهران گفت: بوستان ايرانيان در 180 هكتار اجراي طرح احداث نمادهاي استان‌ها و شهرهاي ايران به منظور آشنايي و آگاهي هموطنان و شهروندان با فرهنگ آئين و آداب رسوم باستاني كشور نماي كوچكي از ايران به احتمال زياد فاز اول آن تا پايان سال 92 به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود: بوستان ايرانيان به منظور جايگاه منحصر احداث نمادهاي استان و شهرهاي ايران به اين نام مزين شده است.
گفتني است لحظه‌اي در سرزمين عاطفه‌ها گذر بر جاي جاي اين سرزمين پر مهر و با طراوت نگاهي بر شمال، جنوب، غرب و شرق اين سرزمين لحظه‌اي در كنار هم نفس عبور بر طبيعت با صفاي بهار تابستان پائيز و زمستان لحظه‌هاي شاد را به ارمغان خواهد داشت./ف
گزارش از آزاده كلهر

برچسب ها: شهرداری ، احداث ، بوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار