سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نگاه ما تنها در خدمت به زائران خلاصه نشود و احیای سیره امام رضا (ع) را نیز مد نظر قرار دهیم.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده دیروز درجمع خبرنگاران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند گفتمان است و برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و معرفی الگوی اسلامی ایرانی به دنیا باید یک مدنیت معنوی شکل بگیرد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: محور مدنیت معنوی باید ایران و قلب تپنده آن مشهد باشد و در این شهر محتوا تولید و به دنیا ارائه شود.

وی افزود: نگاه ما تنها خدمت به زائران نباشد و احیای سیره امام رضا (ع) را مد نظر قرار دهیم، زیرا ایشان در حوزه‌های طب، فلسفه، سبک زندگی، معماری و شهرسازی صاحب‌نظر بودند و وظیفه ما این است که با استفاده از این ظرفیت یک الگو ارائه کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تحقق این اهداف در سطح ملی، قانون به عنوان پشتوانه حقوقی وجود دارد و ردیف بودجه هم به عنوان پشتوانه مالی ایجاد شده است؛ بنابراین مدیریت موضوع زیارت در برنامه‌های نظام قرار دارد و همان طور که در بودجه، هزینه‌های سلامت کشور تامین می‌شود، موضوع زیارت هم به یک برنامه با اعتبار مالی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سطح دولت نیز کارگروه ملی زیارت در عالی‌ترین سطح تشکیل و اختیارات دولت کاملاً به این کارگروه تفویض شده است، افزود: برای نخستین بار است که دبیر یک کارگروه در این سطح، استاندار یک استان انتخاب می‌شود واین کارگروه سبب ارتقای جایگاه استاندار خراسان‌رضوی نسبت به سایر استان‌ها هم شده است/ب.

برچسب ها: احیای ، سیره ، امام رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.