مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بسته بندی فشرده تر محصولات پُرحجم مانند کاهو، کرفس، اسفناج و انواع سبزیجات لازم است تا از پُر شدن فضای بین آنها اطمینان حاصل شود و در اثر حمل و نقل دچار آسیب نشوند.

 

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: بسته بندی میوه و سبزی نه تنها به بهبود کیفیّت محصول کمک نمی کند بلکه در اثر نامناسب بودن بسته بندی منجر به وارد شدن خسارت به محصول نیز می شود.

وی تصریح کرد: جایگذاری هر میوه به صورت جداگانه در کیسه های فوم و یا پلاستیکی و همچنین قرار دادن آنها درون کیسه های پاکتی و یا کاغذهای کرافت نیز به وسیله فعالان در بسته بندی محصولات کشاورزی اجرا می شود.

برنو ادامه داد: لطافت پوست میوه در صورتی که در بسته بندی به نحوی قرار گرفته باشد که منجر به ایجاد تماس میو ها با یکدیگر و آسیب دیدن محصول شود، تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: برای مثال هلو بیش از سیب و سیب بیش از مرکبات آسیب می بیند.

وی اظهار داشت: اگر محصولات زیاد شُل و یازیاد فشرده بسته بندی شوند، خسارت به میوه وارد شده و به دلیل تحت فشار بودن محصول له شدن آن را به دنبال دارد.

برنو تاکید کرد: استفاده از روش متداول پیچیدن درون لایه های محافظ و یا کاغذهای نگهداری میوه و یا استفاده از شانه های میوه که درون کارتن میوه قرار می گیرند از روش هایی است که برای جلوگیری از این گونه خسارات مرسوم است/س

برچسب ها: محصولات ، پُرحجم ، ضرورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.