يكي از علماي بنگلادش شركت‌كننده در اجلاس "علما و بيداري اسلامي" با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران به بركت اسلام توانسته است دژهاي شيطان بزرگ آمريكا را در هم بشكند، گفت: مسلمانان بايد با اتحاد و همبستگي جلوي كشتار مسلمنان ميانمار را بگيرند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در سالن اجلاس سران محل برگزاري اجلاس "علما و بيداري اسلامي" مولانا محمد جعفرخان از علماي بنگلادشي شركت‌كننده در اين اجلاس در نشست عصر روز گذشته(دوشنبه) گفت: مردم ايران با نصرت خداوند و با پيروزي انقلاب اسلامي قدرت و هيمنه آمريكا در منطقه را از بين بردند.

محمد جعفرخان با تاكيد بر لزوم تحكيم وحدت اسلامي در ميان جوامع مسلمان تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) تلاش زيادي براي وحدت مسلمانان داشته است و به همين دليل از جمهوري اسلامي ايران مي‌خواهيم به امور ديگر كشورها همچون بنگلادش  نيز بيشتر توجه كند تا مسلمانان اين كشور به توانند حقوق خود را حفظ كنند.

اين عالم بنگلادشي با اشاره به توطئه‌افكني صهيونيستها عليه مسلمين و براي ايجاد افتراق بين آنان افزود: صهيونيستها در يمن، پاكستان، چچن، لبنان و بسياري از كشورها در حال توطئه هستند و مسلمانان بايد با همبستگي و يكپارچگي با آنان مقابله كنند.

وي با انتقاد از اقدامات وحشيانه و غيرانساني دولت ميانمار ضد مسلمانان گفت: بايد با اتحاد و همبستگي جلوي تجاوز به مسلمانان ميانمار را بگيريم.

محمد جعفرخان همچنين با اشاره به سابقه روشن روابط ايران و بنگلادش افزود: زبان فارسي بين مردم بنگلادش نفوذ خوبي دارد و شعرائي همچون جامي، سعدي و عطار مورد احترام مردم بنگلادش هستند.

وي با اشاره به ضرورت ترويج زبان و فرهنگ فارسي در بنگلادش گفت: از دولت ايران مي‌خواهيم زمينه  گسترش زبان فارسي را نه تنها در دانشگاهها بلكه در مدارس بنگلادش هم ايجاد كند تا اين امر زمينه‌ساز گسترش بيداري اسلامي شود.

اين  عالم بنگلادشي در پايان پيشنهاد كرد در جوار مرقد امام خميني(ره) موزه‌اي از آثار شخصيتهاي اسلامي برپا شود.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار