در حالی که حدود یک ماه و نیم به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است مواضع رادیوفردا در قبال انتخابات ریاست جمهوری ، همچون گذشته قابل تامل و بحث برانگیز است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بررسی اجمالی رویکرد رادیوفردا ( رسانه ی وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا CIA ) در انتخابات های گذشته حاکی از آن است که این رسانه همیشه روی ۲ موج عملیات روانی مانور می دهد .
۱- تحریم انتخابات و عدم مشارکت مردم
۲- در صورت عدم تحریم انتخابات ، به اصلاح طلبان تندرو و همسو با غرب رای داده شود .
اگر چه این رویکرد رادیوفردا همیشه در لابلای اخبار و گزارش های انبوه این رادیو قابل استنباط و آشکار است ولیکن رادیوفردا همیشه مدعی بی طرفی و عدم جانب داری در انتخابات است !
اما در حالی که حدود یک ماه و نیم به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است مواضع رادیوفردا در قبال انتخابات ریاست جمهوری ، همچون گذشته قابل تامل و بحث برانگیز است .
رادیوفردا که جریان های مردمی و مهمی همچون جبهه پایداری را بایکوت کرده و از آن تصویر یک بخش کاملا بی اهمیت در انتخابات را ترسیم می کند ، در مورد سایر جوانب این انتخابات هم مواضع سوال برانگیزی اتخاذ می نماید .
به عنوان مثال از یک سو در تیزر ها و شعار های تبلیغاتی خود دائما مدعیست که فقط اخبار و گزارش های بی طرفانه را پخش می کند و قضاوت را به مخاطب واگذار می کند (!) و از سوی دیگر اخبار سانسور شده و کاملا آمیخته با دروغ و یا تحریف را به خورد مخاطبین خود می دهد و البته اخبار و تحلیل هایی که این روز ها و در آستانه ی انتخابات مشخصا یک هدف را دنبال می کند که به طور خلاصه می توان آن را این چنین بیان کرد :
« یا انتخابات را تحریم کنید و یا لا اقل به اصلاح طلبان تندرو رای بدهید ! »
اگرچه رادیوفردا از بدو تاسیس خود در تمامی سناریوهای حمایت از جریان یا کاندید خاص و یا تحریم انتخابات های مختلف سال های اخیر کشور همچون اربابان آمریکایی خویش شکست خورده است و طی سال های اخیر با شدت گرفتن تبلیغات و جوسازی های این رادیو بر میزان مشارکت مردم هم افزوده شده است (!) ولی همچنان بر تلاش های خود افزوده و با تمام توان به استقبال انتخابات پیش رو رفته است .
موردی هم که به عنوان یک راهبرد رادیوفردا اشاره شد مصداق همان ضرب المثل معروف است که " یکی به نعل و یکی به میخ می زند " !
اما برخی لایه های زیرین و سطوح پنهانی تحلیل ها و مواضع رادیوفردا حاکی از برخی مسائل دیگری هم هست که شاید با گذشت زمان و نزدیک تر شدن انتخابات روشن تر شوند . مسائل و حوادثی که شاید موجب شگفتی باشد و البته بی ارتباط با آرایش سیاسی و انتخاباتی و ثبت نام کاندیداها هم نخواهد بود .
هر چند نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقتدرانه و مدبرانه و تیزبینانه ی حضرت آیت الله خامنه ای و مردم ولایتمدار و هوشیار این سرزمین قطعا سیلی محکم تری به صاحبان این رسانه های حقیر و اربابان شان خواهد زد !
برچسب ها: وبگردی ، انتخابات ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار