رئیس ستاد اقامه نماز و رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) کشور گفت: باید تهدیدها و عواقبی که در رابطه با ترک نماز در کمین مردم به ویژه جوانان است، تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام محسن قرائتی، در جمع فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری گفت: نماز، مجموعه همه کمالات است و تمامی راه های رشد جامعه در نماز قرار دارد و کمالی نیست مگر اینکه در نماز قرار داده شده است.
وی اظهار داشت: باید برای رفع شبهات فرزندان این مرز و بوم فکر اساسی کرد و در این مهم می توان از کمک اسلام شناسان متخصص استفاده کرد که در هنگام مواجهه با شبهه ها از این متخصص دینی بهره گرفت.
حجت الاسلام قرائتی، با توصیه به فرهنگیان برای ارائه راهکار های تشویق دانش آموزان به نماز خواندن، تاکید کرد: باید موضوع تقلید را به فرزندان خود به صورت روان آموزش دهیم، چرا که در دنیا کسی نیست که به کارشناس مراجعه نکند اما مکتب شیعه می گوید آن کارشناس با اعلم و با تقواترین باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه لازم است، فلسفه احکام اسلام برای مردم تشریح شود گفت: فلسفه موضوعاتی نظیر: سن تکلیف دختران و پسران یا حجاب باید بیان شود تا نسل جوان بداند که همه احکام اسلامی ریشه های علمی و حقیقی دارد، اما برخی موارد در دین اسلام هست که ما نیز نمی توانیم فلسفه آن را بفهمیم.
وی، با تشریح نقش آموزش و پرورش در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تصریح کرد: هرچه تهاجم فرهنگی دشمنان بیشتر باشد وظیفه آموزش و پرورش نیز سنگین تر است.
حجت الاسلام قرائتی، با بیان اهمیت شغل معلمی افزود: شغل معلمی انسان سازی است و باید این شغل را قدر دانست زیرا از هر شغل دیگری قداست بیشتری دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور، به موضوع حفظ قرآن در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: در حفظ قرآن باید به اندازه استعداد دانش آموزان به آنان آموزش داده شود و از آیه های دو کلمه ای و روان استفاده شود تا آنان به حفظ قرآن رغبت بیشتری پیدا کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور، به منظور شرکت در همایش ملی تبیین نقش نماز در دفاع مقدس به شهرکرد سفر کرده است./س
برچسب ها: عواقب ، ترک ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.