سرزمین پارس یا همان ایران را با نام خلیج اش می شناسند، خلیج همیشه فارس.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، خلیج فارس را اراده پولادین مردمانی نگاه داشته است که مانند رستم با گام هایشان ترس بر جان و برق شمشیر دشمن و هر متجاوزی می اندازند.
حتی با عربی خواندن نام خلیج هم نتوانسته اند موج را از سطح آب هایش بگیرند و مروارید را از عمق آبی اش بدزدند.
خلیج فارس، هنوز زنده است، زنده تا خون در رگ هر ایرانی در جریان است، در نفس های کمین گرفته دلیران تنگستان، در غیرت و دلاوری اهالی جنوب، در وطن دوستیِ رییس علی دلواری.
مردان جنگ ما، پشت خلیج فارس ایستاده اند. هنوز سلاح از دست شیرمردانی چون همت و باکری هانیفتاده است و صدای تپش قلب صیاد شیرازی در گوش ما و سینه فرزندان ایران طنین انداز است.فرزندان این مرز و بوم در کنار خلیج نیلگون فارس تفکر و رویای عربیسم و پان عربیسم را در موج خشمگین نگاه شان غرق می کنند.هنوز هم فرزندان این سرزمین زنده اند و صدایشان می آید در هر نسیم و طوفان، در هر موج، در هر رعد و برق...خلیج فارس خوان یغما نیست که بخورندش یا میراث پدری نیست که به ارث ببرندش.
خلیج فارس، خلیج ماهیان فارس است، خلیج طلای سیاه و سفید و تنها، برازنده دست های مردمان فارس است. می خواهند بر تنگه هرمز بنشینند و دوستان شان را گرد بیاورند و بخورند و ببرند و بدزدند. تنگه هرمز، باید چهار راه ملت ها بماند از هر جنس و قوم و باوری، چهار راه صلح و دوستی که اکسیر عشق را بار بزند و به اقصی نقاط دنیا بفرستد. آنان که نام ها را از شناسنامه ها پاک می کنند و به نسل ها می آموزند که پیشینه ای شایسته نداشته اند، حال می خواهند فتنه بکارند تا مابین دعوای همسایه ها، کشتی هایشان را پر کنند از نفت و ستاره دریایی!
خلیج فارس، نامی است که کرخه و کارون بر فلات قاره جنوب نوشته اند.خلیج فارس، نامی نیست که در نقشه ها بنویسند و در محافل بگویند... نامی است که خال سینه ایران است، نامی است که از به هم پیوستن کویرها و جلگه ها و رشته کوه ها رقم خورده است.
صفحات زمین، آن قدرها لرزیده و چرخیده تا تک تک حروف کلمه خلیج فارس، به خط فارس به هم بپیوندد. خلیج فارس، خلیج فرهنگ و تمدن فارس است و خلیج مهمان نوازی ایرانیان.
خلیج فارس، امضای زنان و مردان ایران است پای نقشه ایران./س

برچسب ها: سرزمین ، پارس ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.