واشنگتن پست در مقاله ای تحت عنوان "دولت آمریکا نگران حملات سایبری از سوی ایران است" با اذعان به پیشرفت های ایران در حوزه فناوری سایبری به ضعف دولت آمریکا در مقابله با حملات سایبری و هراس آن دولت از پیشرفت های عظیم کشورمان در این عرصه به بحث در این باره می پردازد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، "الن ناکاشیما" نویسنده با اذعان به توان بالای کشورمان در عرصه فناوری های سایبری و هراس دولت آمریکا از این موضوع می افزاید "دولت آمریکا نگران حملات سایبری ای است که ممکن است از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه سایت بانکهای مختلف آمریکایی انجام شود. مقامات آمریکایی خواهان ادامه روند دیپلماتیک قدرتهای جهانی با ایران هستند اما همواره نسبت به این موضوع نگرانی دارند که ممکن است هرگونه اقدامی غیر قابل پیش بینی در عرصه سایبری دامنه منازعه دو کشور ایران و آمریکا را افزایش دهد." 

نویسنده در ادامه به سردرگمی مقامات آمریکایی در مورد پیشرفت های کشورمان در حوزه فناوری سایبری می پردازد و می افزاید "بحث های داخل در درون محافل آمریکایی بازتاب دهنده سردرگمی در تصمیم گیری مقامات آمریکایی است. در مورد پاسخ به حمله احتمالی سایبری از سوی سایر کشورها و از جمله جمهوری اسلامی ایران مقامات دولت آمریکا اتفاق نظر ندارند. این مسئله خود نشان دهنده میزان فشاری است که از سوی مقامات بخش بانکی و مالی آمریکا بر دولتمردان آن کشور در مورد میزان و تبعات حملات سایبری علیه آنان مطرح می شود."  
نویسنده در ادامه با اذعان به ضعف دولت آمریکا در تصمیم گیری می افزاید "مقامات دولت آمریکا در این باره صریح و مشخص صحبت نکرده اند گویی که اتخاذ تصمیم در این باره برای آنان دشوار است. آنان می دانند در صورتی که بخواهند خط قرمزی در مورد حملات سایبری تعیین نمایند در صورت نقض آن از سوی کشوری دیگر مجبور به واکنش نشان دادن از خود خواهند بود. در این باره "مایکل دانیل" هماهنگ کننده بخش امنیت سایبری کاخ سفید می گوید "دولت آمریکا همواره در واکنش نشان دادن به حملات سایبری احتمالی با احتیاط بیشتری نسبت به بخش های خصوصی عمل می کند چرا که می بایستی اصول سیاست خارجی را در این باره مدنظر قرار دهد. ما نمی خواهیم بدلیل این موضوع روابط مان با سایر کشورها دچار کدورت شود."  

نویسنده مقاله در ادامه با اشاره به شایعاتی که در مورد حملات سایبری ایران منتشر می شود به هراس دولتمردان آمریکایی از توان سایبری کشورمان و ضعف اطلاعاتی دولت آمریکا در این باره اشاره می کند و می افزاید "هشت ماه پیش در اثر حمله سایبری علیه رایانه های نظام بانکی آمریکا ترافیک شدیدی در خطوط نقل و انتقال مالی آن کشور ایجاد شد و مشتریان آمریکایی با مشکلاتی مواجه شدند. با این حال دولت آمریکا واکنش قاطعی در این باره از خود نشان نداد. نکته قابل توجه در اینجاست که با افزایش چنین حملاتی اعتماد مردم آمریکا به بانکهای آن کشور سلب می شود. در این میان اما مقامات اطلاعاتی دولت آمریکا همواره مدعی شده اند که ایران در چنین حملاتی نقش داشته است. نگرانی مقامات آمریکایی از آنجا بیشتر می شود که چنین حملات احتمالی ای می توانند به اقتصاد آمریکا آسیب هایی جدی وارد سازند. تنها تابستان سال گذشته بود که حمله ای گسترده علیه رایانه های شرکت نفت عربستان سعودی (آرامکو) انجام شد." 

نویسنده با اذعان به ضعف جدی دولت آمریکا در تامین امنیت سایبری برای بانکهای خصوصی آمریکایی و بخش مالی آن کشور می افزاید "دانیل همچنین افزود بر این باور است که شرکتهای خصوصی و بانکهای دولتی و خصوصی آمریکایی می بایستی میزان امنیت سایبری خود برای مقابله با حملات احتمالی را افزایش دهند. در نشستی که در ماه مارس با حضور مقامات اجرایی بانکهای آمریکایی به میزبانی وزارت خزانه داری آمریکا برگزار شده بود مقامات آمریکایی بطور واضح اذعان نمودند که بخش خصوصی آمریکا نمی تواند صرفا به کمک بخش دولتی آن کشور به منظور مقابله با حملات سایبری و برقراری امنیت در آن حوزه تکیه نماید."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار