معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: شناخت صحیح استعدادها و سرمایه گذاری روی دانشجویان و یکی از ضروریات است اگر این امر صورت نگیرد به ضرر کشور تمام می شود.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران در حاشیه مراسم دومین جشنواره آموزش و تحلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه تهران ضمن گرامیداشت روز معلم و هفته آموزش افزود: همگان بر اهمیت آموزش واقف هستید که عامل اصلی آموزش معلم و استاد است. این شغل را همپای پیامبری می دانند از این رو توجه به نقش و اهمیت جایگاه استاد برای تحقق اهداف آموزشی امری لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه ها در فرآیند آموزش نقش بسیار مهمی دارند، ادامه داد: بدون تردید دلیل تراز اول بودن دانشگاه تهران در میان سایر دانشگاه ها وجود اعضای هیات علمی فعال است که نظم و وقت شناسی برنامه ریزی روحیه همکاری و مشورت مسئولیت پذیری و استعداد را می توان از جمله ویژگی های اعضای هیات علمی دانشگاه دانست.

معاون آموزشی دانشگاه تهران فعالیت  دانشجویان را از دیگر بخش هایی دانست که برای تحقق امر آموزش باید به آن توجه کرد، اظهار داشت: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی حال حاضر کشور می توان با بهره گیری مناسب از امکانات و شناخت صحیح استعداد دانشجویان و سرمایه گذاری بر روی آنان زمینه های رشد و توسعه علم را فراهم نمود در غیر این صورت و استفاده نکردن از پتانسیل های موجود جامعه به ضرر کشور خواهد بود.

*برنامه ریزی برای کسب استعدادها یک ضرورت است

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه وجود یم برنامه ریزی مناسب برای کسب استعدادهای دانشجویان را یک ضرورت دانست و گفت: انسان هایی  در کنار فضایل اخلاقی در جامعه می توانند نقش های مهمی را ایفا کنند و با کسب مهارت های شهروندی تلاش کنند تا معضلات جامعه و جهان را برطرف کنند و با تهاجمات پیرامون به مقابله بپردازند.

*دانشجویان به فکر کسب و کار در کشور باشند

دکتر قمصری در ادامه با بیان اینکه دانشجویان باید همواره به فکر ایجاد کسب و کار در کشور باشند، افزود: با تحقق و توسعه فرهنگ ایرانی-اسلامی دانش آموختگان دانشگاه ها باید به فکر ایجاد کسب و کار در کشور باشند و همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نامگذاری سال ها پرداختند مسیر راه را مشخص کرده اند؛ از این رو دانشجویان نیز می بایست در این راه قدم بردارند و حرکت کنند.

*تحصیل بیش از 39 هزار نفر در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به تحصیل 39 هزار و 933 دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر 39 هزار و 993 دانشجو در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 15 هزار و 359 دانشجو در مقطع کارشناسی، 18 هزار و 964 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 520 دانشجو در رشته دامپزشکی و 515 دانشجو در مقطع دکتر تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

دکتر قمصری در ادامه به رشته های دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در مجموع 117 رشته کارشناسی 295 رشته کارشناسی ارشد و 177 رشته دکترا در دانشگاه تهران وجود دارد که توسعه رشته ها نسبت به سال 1388؛ 5 رشته در مقطع کارشناسی 50 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 30 رشته در مقطع دکتری بوده است.

معاون آموزشی در پایان اظهار داشت: کوچک سازی حوزه های استحفاظی معاونت آموزشی واگذاری امور اجرایی به واحدهای زیر ربط، ساماندهی امور اجرایی و پامایش رشته های دانشگاهی از جلسه اقدامات این معاونت طی سال های اخیر است که امید می رود با همکاری سایر قسمت ها و انجام فعالیت های کلی و کیفی در سال های آینده شاهد تحول شگرفی در دانشگاه تهران است.
برچسب ها: دانشجو ، آموزش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار