بیشترین آسیب زانویی‌ در ورزشکارانی‌ دیده ‌می‌شود كه ورزش‌هایی با توپ انجام می‌دهند که اصولا با درمان جراحی قابل درمان است.

دکتر محمد رازی متخصص ارتوپدی وآسیب‌های ورزشی در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: بیشترین آسیب زانویی‌ در رشته فوتبال است  كه بیشتر به علت حرکات چرخشی حین ورزش می باشد .

وی افزود: آسیب‌های زانویی‌ ورزش‌ها خصوصا ورزش‌هایی که با توپ است به دلیل فشار بیش از حد به زانو عدم آمادگی به عدم زمام کافی برای بازسازی و پشت سر هم بودن و فشرده بودن مسابقات و بازی‌ها تا باید در زمان کم به اوج برسد می‌باشد.

وی اظهار داشت: آسیب‌هایی که با درد التهاب در ناحیه مفصل زانو خصوصا کشکک‌ زانو وارد می‌شود که در درمان این دردها شتافت که اصولا درمان با  جراحی است، البته با رباط پاره شده می‌توان ورزش کرد و جراحی را به تعویق انداخت ولی با اسیب‌های جبران‌ناپذیر آرتروز زانو، معضلات زانو مبتلا می شود.

و ی افزود: اما افرادی تا با مشکلات زانویی‌ برخورد می کنند و اصولا به دلیل فشار بیش از حد زانو به دردهای زانویی‌ مبتلا می‌شوند با درمان‌های طبی، استراحت فیزیوتراپی (درمان غیر‌جراحی) سلامتی خود را بدست می‌آورند./ع2
برچسب ها: جراحی ، ورزش ، زانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار