فرماندار قصرشیرین گفت: امسال 21 میلیون و 301 هزار و 719 دلار انواع کالا از طریق مرز رسمی و بین المللی خسروی این شهرستان به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین پروین گفت: این میزان صادرات کالا شامل سیمان خاکستری، لوازم ساختمانی، میوه و تره بار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری 107 درصد افزایش داشته است.

وی ادمه داد: ارزش وزنی کالاهای صادر شده از مرز خسروی در فروردین امسال 160 هزار و 746 تن بوده که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 299 درصد رشد داشته اشت.

پروین گفت: مرز رسمی خسروی جایگاه ویژه ای در ارتباط با کشور عراق دارد و از زمان های گذشته تاکنون در بحث تردد زوار عتبات عالیات و صادرات کالا به این کشور اهمیت زیادی داشته است.

وی گفت: تمهیداتی برای توسعه صادرات در این مرز داشتیم در این راستا از شهریور ماه سال گذشته با ایجاد لاین دوم صادرات کالا در گمرک خسروی، نسبت به این مهم اقدام کردیم تا هم اکنون روزانه بطور میانگین 500 کامیون حامل انواع کالا به کشور عراق صادر شود.


پروین با بیان اینکه بطور میانگین روزانه 20 کاروان زوار عتبات عالیات از طریق مرز رسمی خسروی با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه تردد دارند، از رایزنی با سازمان حج و زیارت برای افزایش تعداد کاروان های زائر عتبات عالیات از این مرز خبر داد.

برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.