جامعه فلسطينيان مسيحي اطراف بيت لحم در کرانه باختري رود اردن در نامه سرگشاده اي به پاپ فرانسيس به تصميم رژيم صهيونيستي در ساخت ديوار حايل که قرار است بيت لحم را از بخش شرقي بيت المقدس جدا کند، اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ نمايندگان شهر مسيحي نشين بيت جالا در نزديکي بيت لحم در نامه اي به پاپ که خبرگزاري فرانسه به نسخه اي از آن دست يافت نوشتند: اشغالگران نظامي اسرائيلي  تهديد کرده اند اغلب زمين هايمان را توقيف کنند و هم اکنون کار ساخت ديوار مشهور را در نزديکي سرزمين مسيحيان آغاز کرده اند.

امضا کنندگان اين طومار مقامات اسرائيلي را به تلاش براي « جدا کردن بيت لحم و مناطق اطراف بيت المقدس و مکان هاي مقدس » متهم کردند.اين نامه سرگشاده در زماني منتشر مي شود که پاپ آماده مي شود اين هفته با شيمون پرز رئيس اسرائيل ديدار کند.پرز از مهم ترين تدوين کنندگان سياست شهرک سازي اسرائيل در بخش هاي اشغالي فلسطين محسوب مي شود.

اين نامه افزود: عاليجناب ، انتخاب شما اين اميد را در ما زنده کرد که مسايل تغيير خواهد کرد. ما هنوز در خصوص اين مسئله اميد داريم.دستگاه قضايي اسرائيل هفته گذشته با ساخت ديوار حايل در دره فلسطيني کرميزان در نزديکي بيت لحم اعلام کرد. کميسيون ويژه تجديد نظر که درباره توقيف زمين هاي فلسطينيان اظهار نظر مي کند شکايات مالکان کرميزان و همچنين جامعه «سنت ايو»  بيت المقدس را رد کرد.جامعه مسيحي «سنت ايو» از جوامع کاتوليک دفاع از حقوق بشر است که نمايندگي  يک صومعه را که آن نيز از ساخت اين ديوار آسيب مي بيند، برعهده دارد.

 از يک قرن پيش ، فلسطينيان و مسيحيان بيت جالا در نزديکي بيت لحم در کرانه باختري اشغالي در زمين هاي کرميزان کشاورزي مي کنند.اما ساخت اين ديوار حائل اسرائيل که فلسطينيان آن را ديوار نژاد پرستي ناميده اند قرار است بيت لحم ، بيت جالا و روستاهاي مجاور را از دره کرميزان که در بخش اسرائيلي ديوار جاي مي گيرد، جدا کند.

برچسب ها: پاپ ، فلسطین ، فرانسیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار