50 دانشجوی بورسیه ایرانی در رشته های هوا فضا علوم فناوری و علوم شناختی به دانشگاه های چینهوا اعزام میشود.

ارسلان قربانی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  در راستای آخرین سفر رئیس جمهور به چین و تاکید رئیس جمهور بر گسترش همکاری علمی که با کشور چین صورت گرفته است ضروریات سفر رئیس جمهور و پیشرفت های علمی که با وجود اینکه بسیاری از دانشجویان خارجی در چین مشغول تحصیل هستند موضع توسعه همکاری بین الملل در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: در همین راستا سفر هيئتي از  رایزن علمی اواخر سال گذشته اعزام شده تا همکاری دو جانبه بین چین تسهیل شود.
 
قربانی تصریح کرد: در آن سفر رئیس جمهور وزیر آموزش چین و وزیر علوم و فناوري از وزیر علوم ایران دعوت رسمی به عمل آورده که این امر محقق شد.
 
وی اظهار داشت: طی سفر وزیر علوم ایران در چین ملاقات های از دانشگاه چینهوا و همچنین ملاقاتی با وزیر آموزش و وزیر علوم و فناوري چین محقق شد که در این جلسات وزیر علوم تصویری از پیشرفت های تحقیقاتی و آموزشی و کسب رتبه اول منطقه و 7 برابر شدن نرخ رشد تولید علم را بیان کرد.
 
قربانی تصریح کرد: همچنین در راستای سفر رئیس جمهور مصوباتی از جمله اعزام هزار دانشجو در طول 5 سال در دستور کار قرار گرفت که در این سفر وزیر علوم 50 دانشجوی از ایران در رشته های هوافضا علوم و فناوری علوم شناختی و تکنولوژی فناوری اعزام به کشور چین بورسیه می شوند.
برچسب ها: دانشجو ، ایران ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار