معاون شهردار تهران:

مشارکت شهروندان در مسائل شهری ستودنی است

تشکری هاشمی گفت: مشارکت فکری و عملی شهروندان اساس و زیربنای موفقیت پروژه های شهری است.

به گزارش سرویس اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: از آن جا که شهرِ تهی از تعامل و همدلی شهروندان محیطی بی نشاط و فاقد انگیزه است، روش‌های گوناگونی به منظور ایجاد انگیزه و جلب مشارکت مردم در عرصه‌های عمومی به کار گرفته می‌شود که برگزاری جشنواره‌های شهروندی نیز یکی از همین شیوه‌هاست.
 
وی نهادینه کردن الگوهای متعالی در رفتار و اخلاق شهروندی و ارتقای سطح دانایی و مهارت شهروندان در حوزه‌های شهری را از جمله اهداف مشارکت حوزه حمل و نقل و ترافیک در جشنواره مشکات دانست و اظهار کرد: توسعه آموزش‌های همگانی و ارتقای مهارت‌ها و توانمندسازی شهروندان در موضوع مهم حمل و نقل و ترافیک یکی از اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.
 
تشکری هاشمی با اشاره به ارسال بیش از 22 هزار اثر شهروندی در قالب‌های انیمیشن، تصویربرداری، گرافیک، عکاسی، داستان، شعر و نمایشنامه در محور حمل و نقل و ترافیک به جشنواره مشکات، تصریح کرد: حضور پر شور مردم در چنین جشنواره‌هایی نشان دهنده میزان اهمیت و حساسیتی است که شهروندان نسبت به محل زندگی خود و مسائل آن قائل هستند.
 
این گزارش حاکی است به دنبال فراخوان جشنواره مشکات در آبان ماه سال گذشته، بالغ بر 180 هزار اثر در 6 محور حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست، زیباسازی و مبلمان شهری، ایمنی، پسماند و دفع زباله و حقوق و تکالیف شهروندی به سراهای محلات 22 منطقه شهر تهران ارسال شد که از این تعداد 22 هزار و 431 اثر در محور حمل و نقل و ترافیک خلق شده است.
 
بر این اساس، پس از داوری اولیه این آثار در مناطق، یک هزار و 397 اثر در سه بخش‌ حرفه‌ای، غیر حرفه‌ای و کودک و نوجوان به دبیرخانه تخصصی جشنواره مشکات در حوزه حمل و نقل و ترافیک ارسال شد و در مرحله داوری نهایی از بین 563 اثر حرفه‌ای، 368 اثر غیر حرفه‌ای و 466 اثر کودک و نوجوان، 53 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 
گفتنی است؛ مراسم اختتامیه «جشنواره مشکات در حوزه حمل و نقل و ترافیک»، در آستانه شب ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز گرامیداشت زن با مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار