مدیربرنامه ریزی و فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت : همزمان با روز ملی خلیج فارس ،همایش تخصصی در این ارتباط با پنج محور اصلی در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران، راضیه لک  افزود: همزمان با روز ملی خلیج فارس در دهم اردیبهشت ماه این همایش در محل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: کمیته ملی اقیانوس شناسی کمیسیون ملی یونسکو با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور این همایش یکروزه را برگزار می کنند .
لک تصریح کرد : این نشست با پنج محور اصلی تحت عنوان اقیانوس شناسی، اکولو‍‍ژی ، زمین شناسی، پایش و مدل سازی و همچنین حقوق بین الملل خلیج فارس به مباحث عملی پیرامون مسائل این منطقه حساس در کشورمان می پردازد.
لازم به ذکر است همزمان با برگزاری این همایش تخصصی ، پوسترها و نقشه های قدیمی که به طور مشخص روی آنها به نام ˈخلیج فارسˈ اشاره شده به نمایش گذاشته خواهد شد که اسناد گویای این است که این منطقه دریایی از ابتدا با عنوان ˈخلیج فارسˈ شناخته می شده است.
لک در ادامه خاطرنشان کرد: چند نقشه یک میلیونیم که به همت کارشناسان مدیریت زمین شناسی دریایی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تهیه شده نیز در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه از رونمایی کتاب زمین شناسی دریایی خلیج فارس به عنوان دیگر برنامه های حاشیه این همایش یاد کرد که برای تهیه این کتاب از همه منابع موجود داخلی و خارجی استفاده شده است .
مدیر برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار داشت : موسسه ملی اقیانوس شناسی، شبکه ملی پژوهش و فناوری اقیانوس شناسی، انجمن علوم و فنون دریایی ایران و کمیسیون ملی یونسکو از جمله ارگانهای مرتبط با موضوع این همایش محسوب می شوند .
بر اساس این گزارش ،سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور علاوه براینکه موفق به تهیه نقشه های رسوب شناسی و ژئوشیمی یک میلیونیم و یک دویست و پنجاه هزارم خلیج فارس شده ، مطالعات دیرینه اقیانوس شناسی خلیج فارس را انجام داده و موفق شد تعداد زیادی گزارش در این زمینه تهیه کند و در نهایت این گزارشها در کتاب ˈزمین شناسی دریایی خلیج فارسˈ گردآوری و منتشر شده است .

برچسب ها: زمین شناسی ، همایش ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار