رئیس اتحادیه فوتبال گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا 100 امتیاز را به داشتن فوتبال پاک برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا مي دهد.

به گزارش  گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران ، عزیزاله محمدي تاکید کرد: قرار است در تیرماه انتخابات برای تعیین رئیس شورای مرکزی اتحادیه برگزار شود، ضمن اینکه تعدادی از باشگاه‌های حاضر در رقابتهای لیگ‌های دسته اول، دسته دوم، دسته سوم باید با برگزاری یک انتخابات درونی، نفرات منتخب خود را به شورای مرکزی اتحادیه معرفی کنند. بنابراین یکی از موضوعات مهم در نشست امروز توافق برای تعیین زمان و مکان برگزاری انتخابات تعیین رئیس شورای مرکزی اتحادیه است و در آن انتخابات همه اعضا از حق کاندیدا شدن برخوردارند.

وی اضافه کرد: کامل بودن مدارک  مربوط به اخذ پروانه حرفه‌ای توسط باشگاه‌ها در نهایت باعث می‌شود امتیازات فوتبال ایران بالا رفته و 4 سهمیه مستقیم را برای حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بدست آوریم.  به همين منظور تا تيرماه فرصت داديم تا باشگاهها مشکلات مربوط خود را حل کنند .

محمدی با اشاره به اینکه بحث 18 تیمی ماندن رقابتهای فصل آینده لیگ برتر از دیگر مسائل مهمی است که در این نشست مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: اتحادیه فوتبال در این خصوص 11 استدلال دارد که در گذشته آن را اعلام کرده است. ضمن اینکه 15 باشگاه لیگ‌برتری و حدود 20 باشگاه لیگ دسته اولی و همچنین برخی هیات‌ها و استان‌های ذینفع به طور رسمی و با امضای بیانیه‌ای خواهان 18 تیمی ماندن رقابت‌های لیگ برتر شده‌اند.

وی افزود: بنابراین اتحادیه فوتبال از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درخواست دارد رقابتهای فصل آینده لیگ برتر نیز با 18 تیم برگزار شود تا در آینده با کار کارشناسی بیشتر که حداقل نیاز به زمان دو یا سه ساله دارد، در خصوص کاهش تعدد تیم‌های لیگ برتری با کارشناسی دقیق‌تری تصمیم‌گیری شود.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران با تاکید بر اینکه تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم هرمزگان، پیکان و صنعت نفت‌ آبادان که در آستانه سقوط قرار دارند، تیم‌هایی هستند که دارای امکانات مناسب و استاندارد مدنظر AFC هستند، یادآور شد: با توجه به اینکه اکثریت نصف به علاوه یک مجمع موافق 18 تیمی ماندن لیگ برتر هستند، اتحادیه فوتبال خواهان 18 تیمی ماندن لیگ در فصل آینده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار