عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: انقلاب اسلامي ايران، بيداري اسلامي را به عنوان ارمغاني بزرگ به بشريت هديه داد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام کعبي با اشاره به گسترش موج بيداري اسلامي در مناطقي از جهان افزود: ملت‌هاي مسلمان با مشاهده الگوي نظام اسلامي در ايران و مصاديق بارز آن مانند استکبارستيزي و نفي ظلم و ستم ، سقوط ديکتاتورها را در کشورهايشان خواستار شدند که اين الگو، ارمغاني بزرگ براي بشريت بوده است.

 وي خاطر نشان کرد: آمريکا تاکنون سعي کرده است موج بيداري اسلامي را منحرف کند و به سمت مدل دموکراسي ليبرال بکشاند اما تشکيل مجمع بيداري اسلامي بر اساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، توسط رهبران و نخبگان جهان اسلام موجب ناکامي دشمنان شده است.

 عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: اجلاس علماي امت در هفته آينده بايد در چارچوب گفتمان و وحدت فراگير  به شناسائي آسيب‌ها و فرصت‌هاي بيداري اسلامي بپردازد.

حجت الاسلام کعبي همچنين آينده بيداري‌اسلامي را روشن و نويد بخش دانست و گفت: موضوع بيداري اسلامي همچون طوفاني است که به راه افتاده است و آمريکا و اياديش نمي‌توانند جلوي غرش آن‌ را بگيرند.

 عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين جنگ افروزي در سوريه را مدلي براي انحراف جريان بيداري اسلامي دانست و گفت: آمريکا و صهيونيست‌ها با هدف شکستن جريان مقاومت اسلامي، بيش از دو سال است که مردم سوريه را به خاک و خون کشيده‌اند که به طور قطع اين اقدامات آنها نتيجه عکس خواهد داشت و موجب شکست آنها خواهد شد.  
 
 گفتني است اجلاس علماي امت  و بيداري اسلامي به عنوان مهمترين نشست مجمع بيداري اسلامي تاکنون، با حضور حدود 700 مهمان داخلي و خارجي در روزهاي  نهم و دهم ارديبهشت، در سالن اجلاس سران تهران برگزار و در آن درباره مباحث مهم جهان اسلام، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اجلاس ، بیداری ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار