دبير کل مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: مرحله آغاز بيداري اسلامي، از انقلاب اسلامي ايران است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمين محسن اراکي با اشاره به نقش علما در بيداري اسلامي گفت: نقطه اغاز بيداري اسلامي مرهون انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(س) است.

وي خاطر نشان کرد: پس از انقلاب اسلامي ايران شاهد گسترش آن در لبنان و فلسطين بوديم که تاثير اين انقلاب را به تدريج در شمال افريقا شاهد بوديم.

دبير کل مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: علماي امت با تبيين ظلم و ستم  حاکمان ديکتاتور و مشروع نبودن نظامهاي حاکم، مردم را نسبت به تغيير اوضاع ضد حاکمان خود تشويق کردند.

حجت الاسلام  اراکي يادآور شد: علماي امت با آگاه کردن مردم درباره هماهنگ بودن سياست‌هاي استکباري حاکمان بعضي از کشورهاي اسلامي همچون حاکمان مصر، ليبي، يمن، تونس، بحرين و... با آمريکا و صهيونيست‌ها،  مردم را ضد آنها شوراندند.

 وي همچنين درباره آينده جريان بيداري اسلامي گفت: به طور قطع جريان بيداري اسلامي ادامه خواهد يافت و به تدريج جريان‌هاي نفوذي در  آن شناسائي و تسويه خواهند شد و مردم و جوانان با نيات و مقصود آن‌ها آشنا خواهند شد و زمينه انزواي آنها را فراهم خواهند کرد.

حجت الاسلام اراکي خاطرنشان کرد: مشکلات زيادي در راه انقلابيون مسلمان وجود دارد که آن‌ها با مقاومت وصبر بايد خطرات و مشکلات را کنار بگذارند و با تصميم و اراده راسخ، بيداري اسلامي را به پيش ببرند.

دبير کل مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: بر اساس سنت‌هاي الهي هر قوم و گروهي اراده تغيير در راه خير داشته باشند خداوند پشتيبان آن‌ها خواهد بود.    
 
وي درباره تحولات سوريه هم افزود: جريان بيداري اسلامي در سوريه هم اتفاق افتاده است اما اين جنگ افروزي‌ها و کشتار مسلمين جزئي از آن نيست.

دبير کل مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: مردم سوريه هم اصلاح امور و  وضع جديدي را خواستار هستند و نظام سوريه هم با اعلام آمادگي براي تغيير، در صدد اصلاح اوضاع کشور است و انشاءالله وضع آن بهبود يابد.
 
اراکي همچنين درباره نقش انقلاب ايران و رهنمودهاي امام امت و رهبري معظم انقلاب در بيداري اسلامي خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي ايران بيشترين نقش را در بيداري مسلمين داشته است چه به آن اقرار شود يا نشود.

 وي گفت: روحيه نترسيدن از استکبار و تسليم نشدن در مقابل آن‌ها به وسيله امام خميني (ره) در بين جوامع اسلامي شيوع پيدا کرد و الگوي انقلاب ايران به جوانان حزب الله لبنان منتقل و از آنجا به گروه‌هاي اسلامي فلسطين منتقل شد و منجر به شکل‌گيري جبهه مقامت اسلامي ضد اهداف و مقاصد آمريکا و صهيونيست‌ها شد.

دبير کل مجمع تقريب مذاهب اسلامي افزود: اگر بيداري بخواهد کماکان راه خود را ادامه دهد بايد از الگوي انقلاب اسلامي ايران و رهنمودهاي امام امت و رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه‌اي پيروي کند.

وي در پايان يادآور شد: اجلاس‌هاي قبلي مجمع جهاني بيداري اسلامي همه ضروري و مفيد و در انتقال تجربه و افکار تاثير گذار بودند که در اين باره بايد از رهبر معظم انقلاب به خاطر بنيانگذاري مجمع جهاني بيداري اسلامي و از زحمات اقاي دکتر ولايتي براي پيگيري امور تشکر کرد.
 
 گفتني است؛ اجلاس علماي امت  و بيداري اسلامي به عنوان مهمترين نشست مجمع بيداري اسلامي تاکنون، با حضور حدود 700 مهمان داخلي و خارجي در روزهاي  نهم و دهم ارديبهشت، در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي در تهران برگزار خواهد شد و در آن درباره مباحث مهم جهان اسلام و در راس آن وحدت امت اسلامي، بيداري اسلامي، چالش هاي جهان اسلام و راه هاي مقابله با آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.
 
  انتهاي پيام/

برچسب ها: اجلاس ، علما ، بیداری ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار