مديركل دفتر ايمني و بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري از كاهش 33 درصدي نرخ سانحه در بخش هواپيمائي مسافري و باري در دنیا خبرداد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي علي عسگري اظهارداشت: سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري(ICAO) و انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي (IATA) گزارشات ايمني سالانه خود را بطور همزمان براي اولين بار منتشر كردند كه نتايج حاصله از اقدامات  مثبت و موثري در كاهش نرخ سوانح  تا 33 درصد در سال 2012  نسبت به سال 2011 حكايت دارد.

وي افزود: نرخ بدست آمده در سال 2012 برابر با 4/2 سانحه در يك ميليون پرواز براي تمام وسائل پرنده که برای مقاصد تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و از وزن بالاي 5700 كيلوگرم برخوردار هستند، اعلام شده است.

مديركل دفتر ايمني و بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري گفت: این عدد در مورد آسيب هاي اساسي و صدمات جدي وسائل پرنده بوده و پايين تر از نرخ 6/3 اعلام شده در سال 2011 است.

به گفته علي عسگري اين نرخ جديد جهانی حوادث، نشان دهنده بهبود قطعی است و اين امر در نتيجه مبادلات اطلاعات ايمني جهاني (GSIE)، شبكه مشترك ايجاد شده در سال 2010 بين ICAO,IATA و بخش حمل و نقل ايالات متحده و كميسيون اروپايي است.

وي افزود: هدف اوليه GSIE مبادله چند جانبه اطلاعات ايمني، ارائه قابليت هاي تحليلي جامع و هماهنگ كردن اقدامات مربوط به كاهش ريسك است.

مديركل دفتر ايمني و بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري تلاش GSIE و انتشار مشترک حوادث مذكور توسط IATA با حمايت ICAO، را افزايش همكاري و هماهنگي با ذینفعان اصلي  كميته ايمني هوايي بين المللي دانست و گفت: در سال گذشته، آژانس هوايي UN، توافقنامه همكاري در بخش ايمني را با شورای بين المللي فرودگاه ها (ACI)، سازمان بين المللي خدمات ناوبري هوايي(CANSO) و بخش ايمني هوايي (FSF) به شكل رسمي در آورده است.
علي عسگري همچنين نرخ سوانح هوائی مسافربری در ایران طي سال 91 را صفر عنوان كرد./س
برچسب ها: هواپیما ، سوانح ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار