مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران با اشاره به اینکه مازندران به غیر از پسته و زیره سرآمد کشور است،گفت:با وجود افزایش درآمد عمومی مازندران از محل افزایش درآمد،ریالی نصیب مازندران نشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران شعبان‌زاده در دومین همایش هم‌اندیشی معاونان اقتصادی اقتصاد و دارایی استان‌های کشور،تعداد واحدهای فعال صنعتی مازندران را 3 هزار و410 مورد اعلام کرد و افزود: 25درصد از ظرفیت شهرک‌‌‌های صنعتی مازندران درحال بهره‌برداری است و 207 پروانه صنعتی در مازندران صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بسیار مناسب کشاورزی مازندران سهم بیکاری این استان را پر نمی‌کند،دلیل آن را محدویت‌های زیست محیطی در مازندران بیان و تصریح کرد:محیط زیست در برخی موارد برای ما موانع می‌تراشد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران به راه‌اندازی مجموعه تولید پرورش ماهی در قفس در سطح دریای مازندران اشاره کرد و گفت:در بخش طیور و تولید جوجه یک روزه در کشور رتبه نخست در اختیار مازندران است.

شعبان‌زاده،میزان درآمد‌های عمومی استان مازندران که برای استان مازندران مصوب شد را 495 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:پارسال 554 میلیارد تومان وصول شد و در این بخش با رشد 112 درصدی مواجه بودیم.

وی تصریح کرد:در مقابل افزایش درآمد عمومی،مبلغی به مازندران تعلق نگرفت و تنها یک میلیارد و 500 میلیون تومان بابت کسری بودجه در اختیار مازندران قرار گرفت.

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران وضعیت درآمد خانواده‌های مازندران را 121 میلیارد ریال اعلام کرد گفت:مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران به اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگ ملی سهامداری در مازندران اشاره و تأکید کرد:در سال 91 با فروش حدود ‌هزار و 744 میلیون سهم در مازندران نسبت به سال 90 از رشد 62 درصدی برخوردار بودیم./س

برچسب ها: پسته ، زیره ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.