مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از تولید 17 هزار و 750 تن گوجه فرنگی در اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، نادر پوررکنی اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی در این شهرستان 710 هکتار بوده و برداشت از این اراضی آغاز شده است.

وی با اشاره به عملکرد فرآوری گوجه ‌فرنگی در اراضی شوشتر افزود: در سطح شوشتر عمل‌آوری محصول گوجه‌فرنگی آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود میزان تولید این محصول 17 هزار و 750 تن باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر در زمینه میزان عملکرد گوجه فرنگی در هر هکتار در شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود عملکرد هر هکتار محصول گوجه فرنگی 25 هزار کیلوگرم باشد که در نوع خود رقم قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: با توجه به عملکرد محصول گوجه‌ فرنگی در هر هکتار، تولید این محصول در سطح شهرستان 17 هزار و 750 تن است که در روزهای آینده عرضه این محصول به بازار آغاز می‌شود.

به دلیل کمبود گوجه‌فرنگی در بازار قیمت این محصول تا 35 هزار ریال در هر کیلوگرم رسید که پیش‌بینی می‌شود با عرضه این محصول به بازار قیمت‌های موجود شکسته شود و ارزانی این محصول در بازار مشهود و محسوس باشد.

شهرستان شوشتر یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان گوجه‌ فرنگی در خوزستان به شمار می‌آید و به این دلیل همه ساله با عرضه محصول گوجه‌ فرنگی شوشتر به بازار خوزستان قیمت‌ها شاهد نوسانات زیادی می‌شود./س
برچسب ها: تولید ، گوجه ، شوشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.