معاون وزير نيرو گفت: اجراي طرح SDI مينه اي براي کاهش هزينه و دسترسي آسان به اطلاعات و مديريت کنترل بهتر پروژه ها را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ قاسمي پورافشار در بيستمين همايش و نمايشگاه ملي نقشه و اطلاعات مکاني ژئوماتيک 92 با عنوان برنامه ريزي مکان محور و ضرورت مديريت راهبردي با بيان اين مطلب، گفت: اجراي طرح SDI مسير را براي ساماندهي اطلاعات مکاني و زيرساخت هاي داده هاي مکاني فراهم مي کند.

از آنجا که وزارت نيرو با 100 درصد مردم رابطه مستقيم دارد، اين طرح مي تواند به مديريت منابع آب کشور، شبکه توليد، بکارگيري انرژي نو و بهينه سازي توليد و مصرف انرژي کمک کند.

وي تصريح کرد: با بکارگيري اين طرح، زمينه براي کاهش هزينه و گستردگي دامنه و محدوديت منابع و اجراي تفکر سيستمي جامع و بهينه در وزارت نيرو فراهم مي شود.

وي به الزامات قانوني اين طرح اشاره کرد و افزود: در ماده 56 قانون برنامه چهارم توسعه،دولت مکلف شده بود NSDI
به زيرساخت هايي را براي ايجاد مرکز متمرکز و يکپارچه سازي ديتا و سيستم هاي آماري انجام شده است که اين امر با تلاش مسئولان به ثمر نشست.

قاسمي پورافشار به مشکلات قبل از اجراي اين طرح اشاره کرد و گفت: وزارت نيرو پيش از ايجاد SDI با مشکلاتي از جمله در دسترس نبودن داده هاي مکاني صنعت آب و برق، نبود مکانيزم هاي هماهنگي در کليه سطوح وزارت نيرو، همپوشاني و دوباره کار و موازي کاري در اجراي داده هاي مکاني مواجه بود.

معاون وزير نيرو ايجاد بستر مناسب به اشتراک گذاري داده هاي مکاني،ايجاد مجموعه داده مکاني مورد نياز برنامه ريزي صنعت آب و برق، برآورد هزينه و زمان، توليد سيستم هاي کاربردي مبتني بر فن آوري GIS ، SDI همچنين جلوگيري از توليد تک منظوره اطلاعات و مديريت آسان و دقيق را و نيز استانداردسازي داده هاي مکاني و ارتقاي کيفيت فرآيند توليد داده هاي مکاني را از اهداف اين طرح عنوان کرد.

وي همچنين مديريت کنترل و مانيتورينگ بهتر پروژه ها،تهيه نظام تصميم سازي و برنامه ريزي براي بخش داده هاي مکاني، جلوگيري از دوباره کاري و موازي کاري، تاثير بر تبادل و ادغام بکارگيري اطلاعات مکاني، مديريت بهينه و موثر در زمان بحران، افزايش منابع ناشي از سرمايه گذاري انجام شده را از جمله مزاياي اجراي طرح SDI برشمرد.

معاون وزير خاطرنشان کرد: فاز اول اجراي اين طرح در سال گذشته شروع شده وامسال به اتمام مي رسد.

وي يادآور شد: استانداردسازي و به روز رساني و نصب کاتالوگ سرويس هاي لازم و ايجاد شبکه دسترسي به داده هاي مکاني از جمله برنامه هاي اجرايي وزارت نيرو در سال جاري است./س
برچسب ها: هزینه ، داده ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار