آیین اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فرهنگی - هنری خلیج فارس مصادف با روز ملی خلیج فارس باحضور " سید محمدحسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارمی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم که -فردا سه شنبه- در بندعباس برگزار می شود علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شماری از مسوولان کشور،هنرمندان ،نخبگان و برگزیدگان از سراسرکشور نیز حضور خواهند داشت. 
در این جشنواره قرار است از برگزیدگان در زمنیه ها و عرصه های مختلف که در فراخوان جشنواره اعلام شده بود تجلیل شود. 
تجلیل از سه هنرمند در حوزه عکاسی و تئاتر، قدردانی از شش اثر تولیدی رادیو وتلویزیونی با عنوان های "نگین دریای پارس"، "آبی عمیق"، "مستند ساح"، "مادر و دریا"، "گنجینه ای خلیج فارس" و "خارپوستان خلیج" از جمله برنامه های این جشنواره است. 
همچنین تجلیل از سه خلیج فارس پژوه، یک صیاد پیشکسوت، یک بازرگان خلیج فارس و پیشکسوت در صنعت لنچسازی به عنوان نماد دریانوردی، از دیگر برنامه های جشنواره خلیج فارس است. 
همچنین در این جشنواره از سه رسانه برتر در حوزه مطبوعات، خبرگزاری ها و وبلاگ ها و سه فرمانده ارشد نظامی نیز تجلیل می شود. 
قرار است از چند کتاب و اثر پژوهشی در جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس و از رمان "بایندر" نوشته رسول آبادیان، کتاب عکس خلیج فارس، ترجمه انگلیسی دریایی پارس، خلیج فارس هویت و تاریج به روایت اسناد، پژوهش نامه خلیج فارس و پایانامه روابط ایران و عمان در دوره ناصری از جمله آثاری هستند که در این جشنواره رونمایی خواهند شد. 
27 هزار اثر در چهار گرایش پژوهشی، فرهنگی، سینمایی و ادبی به سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس رسیده که آثار برتر به صورت متمرکز و در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید. /ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار