دبیر اجلاس علمای بیداری اسلامی با اشاره به دعوتی که از علمای سلفی برای حضور در اجلاس بیداری اسلامی طی هفته آینده صورت گرفته است گفت: اگر آنها در این اجلاس حاضر شوند بسیار مفید خواهد بود.

 به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بيداري اسلامي؛ آیت‌الله تسخیری دبیر اجلاس علمای بیداری اسلامی در نشست خبری دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، با بیان اینکه علما باید تحولات منطقه را هدایت کنند، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس طی هفته آینده با حضور همه علما از گرایشات مختلف، بر راهنمایی و هدایت این تحولات موثر باشد.

وی افزود: بیداری اسلامی یک برکت است چراکه همه تظاهرات و تحرکات از مساجد آغاز شده و این تحولات باید با هدایت علما انجام گیرد.

دبیر اجلاس علمای بیداری اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص تشکیل کارگروهی برای حل بحران سوریه در این نشست گفت: اگر اجلاس تصمیم بگیرد تا گروهی را برای وساطت در بحران سوریه تشکیل دهد برای جهان اسلام مفید خواهد بود. اگرچه در اجلاس اخیر گروهی برای حل مشکلات جهان اسلام تشکیل شد، علما نیز می‌توانند در این راستا تلاش کنند.

تسخیری در خصوص دعوت از طیف‌های مختلف علمای جهان اسلام نیز گفت: افرادی که دعوت شده‌اند دارای نظرات مختلفی هستند و در بیانیه پایانی نشست نیز تلاش می‌شود تا نظرات مدعوین به طور آزاد ارائه و گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: از علمای سلفی نیز برای حضور در اجلاس دعوت به عمل آورده‌ایم که اگر جرات کرده و بیایند مفید خواهد بود زیرا آنها این اجلاس را خلاف منطق خود می‌دانند.

انتهاي پيام/
 
برچسب ها: اجلاس ، بیداری ، اسلامی ، سلفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار